Gå til innhold

Pupp er for pyser!


betty74

Anbefalte innlegg

He he.. tenkte jeg skulle provosere litt..

 

Vel, det er ikke jeg som synes det er pysete å spise pupp, men lille snuppa på 6,5 mnd synes plutselig at pupp ikke er veldig spennende. Hun kan godt spise mm fra flaske, men pupp tar hun ytterst sjelden. Vi er oppe i to grøtmåltider og en middag, så hun får jo mat, men jeg er bekymret for om hun får nok væske.... Gir vann og det drikker hun, men ikke i mengder. Også pumper jeg meg, så hun får flaske innimellom.

 

Kan legge til at hun er litt hard i magen også....

 

Noen som opplever et samme ved overgang til fast føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det samme skjedde her. Jeg måtte begynne med grøt da tulla var 4 mnd, så etter det var hun ikke særlig hypp på pupp:)) Men jeg tar ikke det så tungt da. Hun får nå MME, og er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok MME her og. Jeg ser det litt an, det er jo litt enklere å amme (hvis hun vil ha, da..)

 

Hvor mye MME får hun i døgnet oh fordelt på hvor mange måltider? Dette er jeg grønn på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille syns ikke det, er skikkelig puppesugen når som helst på døgnet fortsatt. Også etter en full porsjon grøt. Er liksom ikke bånn i henne, virker det som... Jeg hadde håpet litt mindre press på puppene etter at hun får fast føde på andre måneden nå, men den gang ei.

 

Ja, ja, jeg har jo ammefri fra jobb, da, så det er fordeler også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frokost: grøt + 150 ml mme

lunsj: grøt + 180 ml mme

middag: ett middagsglass + vann

mellommåltid: 180 ml mme

kvelds: grøt + 210 ml mme

 

Tulla mi drikker endel mme synes nå jeg, men hun vil ikke ha mer grøt enn det hun drikker så derfor mer melk.... Prøver å trappe litt ned på det nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil heller kalle de pyser de som ikke gidder ta puppen!!

har 4 barn, ammet ikke første lenge, alle sa jeg ikke hadde nok melk å bla bla bla. usikker som jeg var, å lite visste jeg om at jeg måtte gi pupp pupp pupp dagen og kvelden lang skulle det produseres nok melk.

jeg skjønte fort at jeg hadde tabbet meg ut, da jeg sluttet å amme å begynte på erstatning. har faktisk aldri turt å si dette til noen, men følte faktisk at jeg bare hørte på det andre sa, å ikke mitt mammahjerte.

 

de neste barna ammet ammet og ammet jeg. det var slitsom til tider, da jeg har måtte amme mye for å holde produksjonen ved like. men jeg var sta. og resultatet er vi koste oss mye mye mye i disse ammestundene, å de tre minste barna er mye mer kosete og jeg er mer på nett med de en den eldste. jeg har reflektert mye over dette gjennom tidenes løp, og har kommet fram til at det er pga den puppen den første ikke fikk, men de andre fikk. for den første fikk jo mye oppmerksomhet, selv om det kom søsken etterhvert.

 

mens mine venninner sier de har det sterkeste båndet til førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, de som ikke tar puppen er pyser;-) Prøv å si det til rampen på 6 måneder...

 

Jeg ønsker veldig å fortsette å amme. Ved siden av det aspektet du nevner, er det jo veldig lettvint å amme istedet for å ordne og fixe med erstatning! Jeg har på ingen måte gitt meg og pumper 3 ganger om dagen + tilbyr pupp før hvert måltid i håp om at dette skal gå over... Når det er sagt er det nok begrenset hvor lange jeg kommer til å fortsette med det når ungen vrir seg nærmest i vemmelse når puppen kommer frem.

 

Fint at du var standhaftig og holdt ut slik at de tre minste barna fikk mm, men problemstillingen din var nok noe annerledes enn min. Jeg har nemlig mer enn nok melk, men ingen som vil ha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på snart 7 mnd vil bare ha pupp.. Vi prøver med litt grøt hver dag ,uten at vi får så mye i henne.. men hun er så blid og fornøyd og legger bra på seg.. Jeg gruer meg nesten til ammingen er over.. Syns det er kjempe koselig å amme... og ikke minst veldig lettvint....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent bare pupp her i gården også!

Hun får et grøtmåltid med fruktmos på kvelden, ellers bare pupp. Veldig lettvint:) og koooselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...