Gå til innhold

Tips til "hjemmelaget" babymat?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å lage det meste av babymaten selv når vesla var 6-7 mån, brukte stavmikser for å få purè-konsistens og hun likte dette veldig godt. Brukte potet og gulrot som basis og eksperimenterte etterhvert med forskjellige grønnsaker og kjøtt, kylling og fisk og det meste gikk ned på høykant. Men nå synes jeg at hun burde få litt grovere konsistens og jeg har prøvd å mose med gaffel av det vi spiser, og da spiser hun ikke noe særlig.. Virker som om det blir for "tørt" og har da brukt litt mer kokevann, men da blir det liksom for mye vann.. Og hvis jeg bruker pasta eller ris spytter hun bare ut.. Har gitt noe fra glass og den maten er jo mer "kremete" med saus og noen biter, virker som hun liker denne maten bedre enn min nå :( Noen som har noen tips?? Er jo ikke noen krise for meg å gi fra glass, det viktigste er jo at hun spiser, men har lyst at hun lærer å spise det samme som oss!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å bruke stavmikseren på sausen og litt over halvparten av maten og mose resten med gaffel og blande inn i den moste maten.

Skrevet

Har du prøvd å blande litt olje, smør eller mme/mm i maten? Kanskje det er uvant for henne med klumper og at hun bare trenger å venne seg litt til det? Et tips er å mose halvparten av maten med stavmikser og halvparten med gaffel og så blande det sammen. Da blir det litt kremete og litt klumper.

Skrevet

Har alltid litt olje i, men skal prøve å mikse halvparten og blande med most!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...