♥ McQueen♥ Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Småen har vokst over to streker i hodet på skjemaet deres, og vi skal nå på ultralyd av hodet... Synes dette høres skummelt ut jeg.. hun sa at i de færreste tilfeller var det ingenting, men tenk om det er noe galt.. Faren har litt stort hode, så jeg krysser fingre for at han har arvet det bare. Noen andre som har vært på ultralyd m hode? eller har vært borti dette?
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg har alltid vært litt tjukk i hue, ingenting å bry seg om ;-) Neida, men fra spøk til alvor. Ene lillebroren min hadde det , det var ingenting å bekymre seg for. Det var visst bare rutinesjekk å sjekke hvis hodet vokste mye:-)
Alba44 Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Har ei venninne som opplevde det samme med sitt barn. Ingenting farlig med henne. Satser på det for din del også! Er uansett veldig bra at de følger nøye opp på helsestasjonen.
Frk. Hybelkanin Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Vi måtte gå gjennom dette med førstemann. Og jeg var så redd for at det skulle være noe. Men alt viste seg å være bra Far her i huset har også litt stort hode, så her går det nok også i arv. Ser i forhold til andre 3 åringer at guttungen har stort hode i forhold til andre. (ikke mega stort altså, men det er litt større) det går nok fint skal du se. men forstår veldig godt at du synes det er litt skummelt.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Begge mine gutter har arvet det store hodet til faren ;-) Har lagt over normalområdet, men fulgt sin kurve. Har derfor ikke vært på ultralyd. Har det vokst mye på kort tid da? Lykke til...
♥ McQueen♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2008 Nei det har ikkje vokst mye på kort tid... Bare vokst jevnt. Så krysser fingre for at det ikke er noe galt. han er snart 11 mnd om det har noe å si.
Frøken Fjong og Prinsene Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 gutten min begynnte å "sprenge" kurven med hodestrl da han var rundt året. de begynnte å lure litt på vannhode på helsestasjonen. vi ble sendt til sykehuset for å ta ultralyd gjennom det myke området oppå hodet. men da viste det seg at det hadde grodd sammen så da brydde de seg ikke om det lievell. De regna med han bare hadde arva det store hodet fra faren sin:) hodet hans ser helt normalt ut og det ser ikke veldig unormalt stort ut i forhold til kroppen. men jeg ser at hodet hans er litt større en gjevnaldrenes.. møtte forøvrig en liten søt gutt med vannhode her for en stund siden og da så vi forskjell fra hodet til sønnen vår og hodet til den andre gutten...det hadde litt annen form på en måte. ganske stor panne, og tydelige blodårer.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Ja, det samme har mine. Begge var 39 cm rundt hodet ved fødsel :-S Sjekket helsekortet n, og min yngste var ca 50 cm rundt hodet på den alderen. Hvor mange cm er din sønn da? Jeg bekymrer meg ikke i alle fall. Har en meget oppegående gutt på 3,5 år også.
♥ McQueen♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2008 Mini er 48,5 cm rundt hodet nå...
♥ McQueen♥ Skrevet 29. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 29. april 2008 Han var forresten 35cm da han ble født, så vokst litt mer enn din. Men håper ikke det er noe galt..
Novemberbolle Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Hadde også en vennine som opplevde dette med barnet sitt.. Der var alt helt i orden, hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå