yret Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Litt rart spørsmål, kanskje, men hvordan gjør man det egentlig med bleier på f. eks. sydentur? Tenker på hvordan det skal gjøres på stranda, ved bassenget etc. Bruker man badebleie, vanlig bleie, badebukse uten bleie, UV-drakt? Og hvis vi bruker UV-drakt, skal man ha bleie under denne? Vil gjerne la jenta mi lufte stumpen litt også (ikke i bassenget, da), men jeg kan jo ikke garantere at det ikke kommer en skvett eller det som verre er... Hva er egentlig "skikk og bruk" i slike sammenhenger, og hva er praktisk og behagelig for den lille?
❤lille stjerne❤ Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Vi var 1 måned i Thailand da snuppa var 4-5 mnd gammel og hun fikk luftet stumpen sin fra morgen til kveld nesten! Vi hadde bare med en haug med sånne frottè truser som vi hadde på henne i bassenget. En tisseskvett kommer det nok i ny og ne, det er det ikke mye å få gjort med. Ikke er det farlig heller, det er ikke bakterier i urinen til et frisk baby. Når det gjelder bæsj så må man bare være våken og følge godt med så man får gått opp av bassenget i tide. Man kjenner jo gjerne tegnene på når det er bæsj på gang, ansiktsutrykk og lyder etc. Babyer bæsjer sjelden i vannet, men det kan jo skje. Vi hadde ingen uhell med vår selvom vi badet mange ganger hver dag hele måneden vi var der. Men selvsagt tisset hun litt her og der, det må man bare regne med. Vi hadde med oss sånne engangs tisseunderlag som vi la under henne når hun lå på sengen på hotellet og ellers så ble det noen håndkler og t-skjorter å sende til vask med tiss på. UV drakt hadde vi ikke med oss, hun var så liten at hun uansett måtte holdes mest i skyggen, og dessuten var det for varmt syntes jeg. Men jeg så litt større smårollinger som hadde UV drakt og det så ikke ut som de hadde bleie under.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå