Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Noen som har innspill? Sambo og jeg har hatt uttalige diskusjoner om hva som er greit og ikke greit naar det gjelder floerting etc. Han har et par ganger gaatt over streken, dvs ikke vaert utro men gjort ting vi har blitt enige om at ingen av oss skal gjoere (danse med andre, spandere drinker, floerte....). Naa skulle jeg vaere bortreist mens han var invitert ut med gutta (en av de skal gifte seg men var ikke utrdikningslag, bare "ut med gutta" kveld). Siden jeg ikke skulle vaere hjemme var jeg ikke helt komfortabel men han maatte jo faa gaa selvsagt. Men vi ble enige om 1) ikke strippeklubb og 2) han skulle ringe meg naar han kom hjem. Og hva skjer? Han sender meg en melding om at han er hjemme, men ringer ikke (jeg hadde sovnet saa svarte ikke) og 2) han ble med paa strippeklubb!! Hans "unnskyldning/forklaring" var at han bare var der 1 time og dro hjem foer alle andre fordi han visste jeg ikke ville like det. Men det var jo ikke det som var avtalen!!! Argh, foeler litt at ved at han valgte aa gaa VISSTE han at jeg kom til aa bli lei meg, men likevel tok han det valget.. Jeg gidder ikke aa snakke med han akkurat naa (er fortsatt bortreist) - men hva gjoer man med saant? Hvor mange ganger kan det skje egentlig? Er saa lei av dette, vet at for mange er det med strippeklubb ikke noe big deal men for meg er det det (vi bor forresten i Bangkok og en strippeklubb er ikke bare en strippeklubb for aa si det saann). Har lyst til aa be han dra til h....... men det er kanskje aa ta litt vel hardt i. Jeg vil jo vaere sammen med han... Noen raad jenter?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Tja, han respekterer tydeligvis ikke meningen din og driter i det dere har blitt enige om. Ikke akkurat noe jeg ville ha traktet etter. Men er jo kjipt at han ikke kan dra sammen med de andre da, synes i grunn han kunne ha lov til det. kort og greit: synes du er for streng, men tydelig at han mangler all respekt for deg. Hadde revurdert hele forholdet, vil du ha det slik?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Vanskelig å unngå å havne på strippeklubb i Asia. Har bodd i Thailand selv, og mye av gå-ut-kulturen er jo sånn. Dritdust, men sant. Sorry, men du må stole mer på ham. Forbudskommunikasjon funker stort sett dårlig, og er dømt til å sprekke. Helt alvorlig, hva skulle han ha gjort: Du er borte, han er ute med gutta. Gutta vil gå på strippeklubb. Skal han si "nei gutter, dette er jeg og dama enige om at jeg ikke gjør, så dere får ha en god natt"? Jeg ville ikke blitt rørt av den holdningen, jeg ville synes det var ille for kjæresten min å måtte si noe så ydmykende. Det å bli med gutta på strippeklubb, er ikke synonymt med å være deg utro. Og jeg synes heller ikke at man kan si at han ikke respekterer deg, for du respekterer da faktisk heller ikke hans behov for å være "normal". Det hadde vært noe helt annet om han fløy på strippeklubber og alt slags rask i tide og utide, men det kommer nok en gang eller to i alle gode menns liv hvor de havner på et slikt sted. Det gjør dem ikke uegnede som kjærester. Fløringen/drinkspanderingen er noe helt annet. Det synes jeg er å tråkke på dine ønsker/deres private avtaler, fordi det helt og hldent er hans valg om han ønsker å spandere en drink på en jente.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Ja, floertingen og drinkspanderingen er noe annet og det har vi snakket om...han har sluttet med det saa vidt jeg vet. Maa aerlig innroemme at det er strippeklubben jeg er irritert paa naa. Hvis det var store sjanser for at de skulle ende opp der, og det var det, hvorfor love meg at han ikke kom til aa gjoere det og saa gjoere det likevel? Han kunne vel dratt hjem og sagt han var troett da? Klokka var jo over midnatt allerede. HI
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Men hvis han hadde lyst til å være med kompisene enda lenger enn midnatt da? Han er ikke utro selv om han er innom der. Han sa seg vel kanskje enig i avtalen med å ikke gå på strippeklubb for husfredens skyld.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Enig med dem over her, selv om jeg skjønner at det er en viss kulturforskjell ute og går her... men kanskje spesielt siden du bor der du bor, må du stole mer på ham. Å nekte den andre å gjøre det ene og det andre, fører sjelden til noe bra, og da blir det som dette - han prøver å føye deg for å være snill/ unngå bråk, men kommer i klemma når kompisene vil gjøre akkurat det du har "forbudt" ham. Også prøver han å kompromisse ved å ikke være der så lenge, og dessuten skåne følelsene dine ved å dekke over sannheten. Og det er jo verre enn noe. Jeg ville prøvd å slakke litt på tøylene jeg, hvis du ikke tror han er utro, hva er da problemet med at han går på strippebar?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Saa dere synes det er helt greit hvis mennene deres gaar paa strippeklubb? Bare spoer fordi jeg synes det er ekkelt og ukomfortabelt selv, og lurer paa om jeg er alene om det..?
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Nix, synes ikke det er noe allright. Jeg vemmes av tanken, for å være helt ærlig. Men jeg innser at det er en del av male bondingen i visse situasjoner, og at en mann som ikke kan bli med gutta på strippeklubb pga dama er en skikkelig taper i menns øyne. Jeg vil ikke at kjæresten min skal måtte la seg ydmyke sånn. Derfor velger jeg å se stort på det, og selvfølgelig er det ingen krise hvis han går. Som jeg sa i sted; å gå på strippeklubb er ikke synonymt med å være utro. Og noen kameler får man bare svelge. Kjæresten min holder det imidlertid til et veldig lavt minimum (utdrikningslag og sånt), så sånn sett er jeg heldig. Og jeg tror at han gjør det lite utfra respekt for meg siden jeg er grei og ikke legger noen føringer. Husk også at veldig mange menn går på strippeklubber nettopp fordi det er male bonding, ikke nødvendigvis såååå mye fordi de synes strippere er det diggeste i verden. Hilsen anonym 1 fra i sted.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Hvis det er snakk om å dra sammen med kompisgjengen kun en sjelden gang (sjeldnere enn én gang i året...), kun kikking, og jeg vet at han ikke drikker seg fra sans og samling, og ikke blir der hele kvelden, så ja, da er det greit. Jeg kan vel ikke si at jeg syns det er kjempegøy, men greit nok. Men jeg hadde IKKE syns det var greit hvis det var oftere, og jeg forstår også at du er mer skeptisk siden dere bor i Asia. Vet at det er noe helt annet her i Norge. Men, dere bør finne ut av dette. Det er ikke noe ålreit at han dro når han hadde sagt at han ikke skulle det heller. Men må også si at jeg syns det er verre om han spanderer drinker på andre jenter hele tiden, da hadde jeg følt meg mer usikker. Strippeklubb er som regel bare for å se en annen pupp og diverse mer, mens spanderer han drinker kan det jo ligger mer flørting i gjære på en måte...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Jeg har aldri hatt problemer med at mannen går på strippeklubb, danser med andre eller småflørter. Jeg kunne godt gjort dette selv, så hvorfor i all verden skulle jeg nektet han det? Skjønner ikke problemet jeg altså. Dessuten tror jeg at man er dømt til å bli skuffet i et forhold om man prøver å innføre et "naziregime", da blir det løgner dam, ingen liker å bli kontrollert. Sånn overdreven sjalusi er den som er sjalu sitt problem, og bør ikke gå utover den andre.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 Ahaa... jeg fikk ikke med meg at dere bodde i Bangkok... Men en sjelden gang skulle jeg godtatt, et par ganger i året f.eks. Uff, har selv vært innom et sånt sted i Thailand og der sparte de ikke på noe for å si det sånn. Hilsen anonym litt lenger opp!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Joa, skjoenner hva dere mener... Men synes det er vanskelig aa bare si "det er greit" naa, siden jeg faktisk foeler det er litt svik naar han hadde sagt han ikke skulle gaa og likevel gikk. Foeler for aa understreke at jeg synes det er kjipt, hvis dere skjoenner hva jeg mener... Hvis ikke blir det jo litt saann "ja, vi er enige om noe, men hvis du velger aa ignorere det er det helt greit". Ja, er vel en litt stolt person ja..
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Jepp, de stedene i Bangkok er som regel rimelig lugubre og ufyselige! Jeg hadde ikke likt det!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Skjønner kjempegodt :-) Si at du ikke er noe komfortabel med at han løy for deg, men at du skjønner at du i utgangspunktet krevde noe som var vanskelig for ham å holde eller noe. Så legger du den død, og gjør noe hyggelig sammen med ham i stedet.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 Ja, du har sikkert rett i det... Altsaa, han loey jo forsaavidt ikke heller, for han innromte med en gang at han hadde vaert paa strippeklubb da jeg spurte. Men han sa det jo ikke av seg selv heller akkurat.. Ah, skulle onske menn ikke hadde behov for aa gaa paa saanne faele steder!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå