Gå til innhold

Dere som har tatt 1 årsbilde av jente.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer ikke inn på dib så jeg prøver her.....noen som har bra tips til meg ang anntrekk, motiv, omgivelser? Noe spesiellt dere er fornøyd med? Tenker bunad, hvit sommerkjole, hverdagsklær, pysj, bare bleia, men kan jo ikke være for mye heller.....noer gode råd mottas med takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig smak og behag, da...

Jeg synes ofte det enkleste er det beste. Det er jenta som skal fram - ikke garderoben. Mange skift gjør de fleste ettåringer grinete, også...

Selv har jeg en serie veldig fine bilder fra jenta mi var ett. Hadde tatt med noen veldig røde og fine epler. Og hun hadde kun en snekker-olabukse. På bildene jeg sikter til hadde hun tatt en bit av eplet, slik at sporet etter de 4 tennene hennes synes på eplet.

Når jeg ser ettåringsbilder i avisen synes jeg så og si alltid at de fineste bildene er de hvor bare barnet synes - ikke all verdens remedier (stoler, leker, gjerder, skinnfeller og hva nå enn de dytter inn i motivet).

Men det er MIN mening og smak.....

Skrevet

hei..

vi tok to forskjellige motiver ett med en enkel sommerkjole på hvit bakgrunn ble veldig fint.. og ett med en litt mer vinterkjole på brun bakgrunn hvor hun stod ved en tønne.. personlig syns jeg det er finest med et enkelt anntrekk har jo ofte forskjellige bakgrunner hos fotografen.. hadde bare to anntrekk med men kunne hatt tre.. syns en ettåring er for stor til bleiebilde er ikke så fint syns jeg.. men tok bilde uten klær på 6 mnd da lå hun bare på et skinn på hvit bakgrunn ble veldig fine de å..

Skrevet

Hei, jeg ble også mest fornøyd med de bildene der hun hadde enklest mulig klær. Jeg hadde med hverdags antrekk og en kjole til henne. Kjolen ble brukt uten body under, så de små søte armene hennes syntes. Vi tenkte så vidt på bunad,,, men fant ut at det ble for mye styr å ta den på... Lys tskjorte og en lys bukse, ble også fint på bildet.

Skrevet

Tok litt forskjellige motiver. Valgte helt hvit bakgrunn for å fremheve babyen. Hadde på henne en helt enkel, hvit sommerkjole med bare armer og skuldre, og hun var barbent. Hun holdt et knallgrønt eple. Ble veldig fornøyd :-) På de andre hadde hun Ola-skjørt og naken overkropp. Ble også veldig fint. (Er jo ikke helt objektiv jeg da ;-) ) Av "rekvisitter" valgte vi en enkel ting på neon bilde. Bl.a en sinkbalje og en hvit, liten barnestol.

Alt er jo smak og behag, men av fotografen ble vi anbefalt å bruke ensfargede enkle klær, og at hun var barbent. Veldig søtt med de lubne små føttene.

Lykke til med "photoshoot" :-)

Skrevet

jeg har et bilde av datteren vår nå når hun var 1.5 år. da har hun på seg en levis dongri kjole. og nakne bein og armer. syns det er veldig fint med lite klær. og med nøytrale klær.

men en liten sommer kjole er jo alltid søtt da. så lenge den ikke er full i mønster..

da vi tok bilde av henne da hun var 4 mnd tok vi en del naken bilder og noen med en liten lyserosa sommer kjole. kjempe søte bilder. men syns kanskje nakenbilder passer best på babyer

Skrevet

Hadde helt hvit bakgrunn.

Kjøpte en serie med med bilder,der hun har på seg; Strikka bunad,hverdagsklær,og kun bleie. På noen av bleiebildene har hun kun sånne englevinger, de ble kjempefine.Og noen bilder i bar overkropp men har bukse på,alle bildene ble like fine.

Hadde med en liten hvit teddybjørn som vises på noen av bildene,eller var det et bilde der hun sto ved en liten stol.

Er kjempefornøyd med alle bildene jeg,og de som har sett dem har skrytt veldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...