Gå til innhold

Ammeinnlegg... hvor mange?


minhj

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ei jeg kjenner, som fødte i mars, har kjøpt seg et par ammeinnlegg i ull. Så har hun kjøpt engangsinnlegg ellers. Hun synes det er veldig greit å slippe og vaske innleggene hver dag, så hun har valgt å bruke slike som hun kan kaste etter en dags bruk.

Jeg lurer på om jeg kanskje skal invistere i sånne "melkeoppsamlere" jeg - innlegg i plast som samler opp melken som lekker ut. Men vet ikke hvor praktisk det er å bruke eller om det er komfertabelt å bruke de, så venter litt og ser an jeg =)

Jeg har lest et sted at man fint skal kunne klare seg med to-tre ammeinnlegg - da helst i ull. Men det er nok veldig individuelt hva som føles best for hver enkelt =)

Du kan jo starte med å kjøpe et eller to par innlegg i ull og se om det duger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøpe to sett i ull da jeg har brukt det tidligere. I tillegg til engangs som er veldig praktiske når man er på tur ol.

Jeg fikk et godt råd sist på helsestasjonen med nr 2 om at ullinnleggene kunne være med å forhindre brystbetennelse (noe man absolutt helst vil unngå!!!).

De i ull er og veldig myke og gode - mens de i papir fort ble lett gjennomvåte husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette kommer an på kor mye melk som kommer jeg har fått så my at jeg må bruke store kluter, for sånn engangsinnlegg ble gjenom våte med enn gang......

Prøvd oppsamler men hev de med enn gang...... de ble fulle med en gang å så var d ikke godt å ha på.....

men veldig greit med ull innerst å engangs yterst for å slippe brystbetennelse for d vil vi ikke ha..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener de solgte dem på Bånnull eller hva den butikken heter. Fant en link på denne nettsiden mener jeg. De selger ullklær til barn bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett lite tips bare: Hvis dere har en gammel stygg ull genser dere aldri kommer til å bruke, eller kjøp en billig på Fretex. Vask/tov den i vaskemaskin på 60grader og klipp deretter runde ammeinnlegg. Kjempe enkelt og ikke minst mye billigere enn å kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får kjøpt ull-ammeinnlegg både på nøstebarn og på helios-butikker. Jeg har også sett noen i hamp som skal være fint og legende for huden. Har tenkt å strikke noen selv i tillegg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får også kjøpt billige ammeinnlegg i 100% merinoull til 49 kr for to stk hos sparkjøp.. Har kjøpt noen "dyre" på apoteket og en pakke på sparkjøp så får jeg teste hva som er best.. Har i tillegg en pakke med engangsinnlegg... Er jo førstegangs og har ikke peiling, men tenker det er greit å ha litt å prøve seg fram med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipet om ullinnlegg fra Sparkjøp. Skal kjøpe de jeg og! Av erfaring husket jeg at det var greit med fler enn 1 sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent nå med å kjøpe innlegg til du vet om du trenger det. Jeg ammet min førstefødte i 14 måneder, og hadde masse melk, men jeg lakk kun av det brystet jeg ikke ammet med under ammingen - den melken sparte jeg opp i sånn plastsamlere. Forøvrig lakk ikke brystene nevneverdig, kanskje et par ganger om natten de første par ukene. Jeg synes det var deilig å slippe å gå rundt med disse innleggene, og håper jeg slipper denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte begge deler jeg, både ull og engangs. Hadde engangs under og ull utenpå, fungerte kjempefint. Jeg vet at ikke alle engangsinnlegge er like gode, jeg brukte Chicco og var kjempeformøyde med de...ikke en eneste lekkasje (og ja, jeg hadde mye melk og ammet i nesten 15 mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...