Gå til innhold

NOEN GODE RÅD ANG BUD PÅ HUS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sikler litt på et hus i nærheten som står til kr 1'550'

La inn et skambud i går på 1'300'

VET det blir avslått.. men

-huset ble kjøpt for 2 år siden av eier som da gav 1'200

-badet er pusset opp av ufaglært

-noe fukt i kjeller

-parkett må pusses og kanskje også byttes i hele 1. etg

-96 kvm primærrom, 113 kvm bruksareal totalt

mine forslag til bud er

1'300'

1'375'

1'425

1'450'

og heirfra bare 10'-15' opp for hvert bud med mindre noen byr over

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

ser sånn ut så langt

Skrevet

Hvor lenge har huset vært ute for salg?

Mange visninger?

Jeg har alltid tenkt sånn at "de må jo ikke selge".. Hvis de ikke godtar budet, og ingen andre byr, kan de jo bare beholde det...

Og hvis ingen andre byr, så er det faktisk bare dere som er int.

Ikke by over dere selv - de kan komme med motbud også kan dere jobbe utifra det.

Skrevet

ligget ute for salg i 4 uker.. 2 visninger

dette er borettslag

ligger et selveier 20 meter lenger ned i gata til 1'700 på 173 kvm

Skrevet

Enig med snartmamma. Ingen vits å overby seg selv. Hvis ikke de godtar, må de si hva de vil ha for å godta, og så kan dere eventuelt møtes. Da vi kjøpte hus i vinter var vi eneste budgiver, og nektet å gi oss på vårt prisforslag. Etter tre uker uten andre bud, måtte selger gi seg; de var lei av hele prosjektet. Husk at boligmarkedet er tregt nå, og at så lenge det ikke dukker opp andre budgivere MED bud (ikke at megler sier han har flere interesserte), står dere i en fin forhandlingsposisjon. Vet du om selger har kjøpt noe annet ennå?

Skrevet

Jeg er ingen ekspert men har kjøpt og solgt noen leiligheter/hus med tida. Det eneste rådet jeg kan gi er at om dere er de eneste som byr så ha is i magen! Kom med ett bud og vent et par uker,eller til neste visning og gi uttrykk for at dere ser på andre hus også. Er det laber interesse så blir jo ofte selger litt stressa etterhvert. Det er så lett å bli ivrig og by over seg selv for å få avklart situasjonen! Vi har nettopp kjøpt et hus til langt under takst fordi selger ikke hadde råd til å vente lenger. Ingen andre var interessert :)

Det er jo faktisk ofte sånn at selger er avhengig av et raskt salg. Prøv å gjøre litt detektivarbeid om dere bor på et lite sted hehe ;)

Lykke til!

Skrevet

Enig med de andre. Ikke legg inn flere bud på noen uker. Hvis andre dukker opp med bud, sørg for at budrunden går meget sakte. Anbefaler faktisk ikke mer enn 5000 i påslag for hver gang. Utrolig irriterende for alle, men det demper budrunden og gjør at det er mindre sjans for at man blir overivrig og går høyere enn det man hadde tenkt.

Lykke til!

Skrevet

takk damer..

Litt småstresset også da sjø

bryllup står 08.08.08

3 eksamener, siste 13.juni

2 mnd oppsigelse her vi bor fra den 1. hver mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...