Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sønn er rundt 6 mnd nå, og jeg lurer litt på om det går bra å gi han litt skalker og sånne ting i handa?

Noen som vet når en kan slutte med nan og gi vanlig grøt?

hvis en slutter med nan, så skal han vel ha grøt etter middags glass en del flere ganger da??

ikke bare dette!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min fikk skalker når han var rundt 6 mnd hvis jeg ikke husker feil... Men pass litt på, de kan sette fast i halsen av og til, eller svelge feil!

Hva mener du med vanlig grøt?

Jeg ammer min så vet desverre ikke helt hvor mye de trenger av annen mat!

Skrevet

Hvis du ikke ammer eller gir morsmelk på annen måte må han få MME (NAN eller andre typer) istedet for dette. Grøt/middag er et supplement, ikke en erstatning for morsmelk eller morsmelkserstatning Det står dosering på pakka - husker ikke hva maksgrensa for hvor mye de skal ha på den alderen var.

Du kan begynne med grøt og middag nå - start med smaksprøver (dvs et par skjeer). Øk på etterhvert. Ved 7 mndrs alder var vi oppe i grøt til frokost, frukt midt på dagen, middag ca i 14 tida og grøt til kveldsmat (i 1730 tida - her legges det 1900). Jeg gir pupp også i tilknytning til måltidene, samt litt vann til middagen. Tider må du tilpasse til deres skjema.

Vesla mi viste stor interesse for brød fra 7 mndrs alder - hun får små biter brød og det sklir ned. Men følg med - lett å sette i halsen. Eldste min hadde "hamsterkinn" og gjemte masse mat der - og så ble det trøbbel med å svelge. Så vær obs.

Du har sikkert fått brosjyrer på helsestasjonen om mat - spør også der hvis du er i tvil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...