Gå til innhold

Min fødselshistorie :) laaaaangt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin 21 april og hadde ikke merka noen ting før vannet gikk med et splosh halv seks den morgenen! Trodde jeg måtte på do jeg, men det måtte jeg visst ikke :) Ringte sambo som satte nede, trodde han allerede hadde dratt på jobb, og sa veldig forsiktig at vannet mitt hadde gått! Fikk det plutselig brå-travelt da ja! Sist fødsel tok det litt over 2 timer fra vannet gikk til jenta var ute, så trodde ikke vi hadde kjempegod tid akkurat! Vekte storesøster og bar henne ned til svigers som skulle passe henne. Hun skjønte jo ingenting stakkar, men var vel så trøtt at hun hadde godtatt det meste. Så kom mamman min, lettere nervøs, og kjørte oss inn på sykehuset!

Kom inn på sykehuset midt i vaktskifte så klart, ble sittende på gangen å vente en god stund. Det rant og rant og rant, så til slutt måtte jeg bare be om å få en dusj og en av de lekre bleiene de har der. Rundt halv ni begynte jeg å kjenne litt rier så da ble det plutselig litt action der! Ble sjekka og hadde 4 cm åpning....hurra :) Fikk beskjed om å rusle oss en liten tur og få i oss litt mat! Gikk i kantina og spiste litt, men riene tok seg opp utrolig fort så satt og dytta i meg litt mat mellom riene og klamra meg til kniv og gaffel mens de sto på. Gikk inn på føden igjen halv ti og fikk sette meg i badekaret. Utrloig behagelig å sitte i det varme vannet, men det fikk virkelig fart på riene mine. 10.30 hadde jeg 5 cm og ble flytta inn på en vanlig fødestue for å få lystgass. Riene var utrolig intense og jeg klarte ikke puste riktig. Prøvde lystgassen i noen rier, men ble egentlig bare småkvalm og susete av den. Ble bare stående i senga og hyle meg gjennom riene så jordmor bestemte at jeg skulle få fødespinal. Fikk den rundt 11 og det var utrolig digg å få den. Etter 2 rier til kjente jeg bare så vidt at jeg hadde rier. Fikk sambo til å stikke å kjøpe is til meg og bare slappa av i senga mi.

Ble sjekka igjen 12.30 og da var det plutselig full åpning. Fikk beskjed om å begynne å presse når jeg følte jeg måtte, men den spinalen gjorde tydeligvis at jeg ikke følte at jeg måtte presse. Spinalen slutta å fungere , men jeg hadde fortsatt ingen trang til å presse. Fikk 2 sprøyter med noe for å få mer effektive rier, uten at det hjealp. Måtte presse på pur vilje og det var ikke så lett. Pulsen til jenta begynte å synke og de drev å styra med oksygen for å få den opp igjen mellom riene. Følte jeg pressa til jeg var blå i trynet uten at det hjalp. Men når jordmor begynte å stresse med at hun måtte ut fort, tok jeg tydeligvis i det jeg kunne og ut kom en liten prinsesse. Stakkar sambo trodde hun var dø i noen sekunder, hadde nok fått litt lite oksygen så var litt grå/blå. Men hun skrek med en gang så alt var i orden. 3345g og 51 cm var hun. Hun var en stjernekikker så var visst derfor det ikke var så lett å få henne ut, sammen med at jeg ikke måtte presse. Men var egentlig en veldig fin fødsel. Trengte bare 3 sting etterpå også :)

Lykke til alle som fortsatt venter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei så flott:)

Gratulerer så masse:)

Skrevet

Uff -jeg vet ikke hvorfor jeg leser slike innlegg. Begynner å grine hver eneste gang.

Gratulerer så masse, både med en ok fødsel og med den nye hjerteknuseren!

Skrevet

Gratulerer :) Hva er navnet på den lille prinsessa da?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...