Gå til innhold

Soving/gråt


Selma'har født'

Anbefalte innlegg

Min sønn på 4 uker gråter ofte....virker som det går på oppmerksomhet/kos eller pupp.Syntes jeg ikke gjør annet enn å amme.

Har mer enn nok melk og nok næring,så ikke det som er problemet.

Og når han skriker så er den veldig høy skjærer gjennom alt.Syntes og han sover lite i forhold til alder.Han vil heller ikke sove i vuggen...skal bare sove med meg.Selv om han har falt i dyp søvn og jeg bærer han over i vuggen,så tar det ett par min før han vræler ut igjen.

Helsesøster sier man ikke kan skjemme bor så små,men vet ikke helt jeg....han virker nå utspekulert....

Flere enn meg som har det sånn,eller kan komme med råd?Han har ikke kolikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm ja skjønner hva du mener med det..gutten min tar flaske så jeg ammer jo ikke,han er 5 uker nå og er endel våken om natten innimellom.Sover mye på dagen og sover litt lettere på natten.Det virker som om han ikke vil ligge i kurven og jeg er så trøtt at jeg ta han opp når han begynner gråte..gir han flaske ved sengen og prøver legge han igjen men da vræler han ut.Virker som om denne også bare vil ligge med mamma..huff.Redd han blir bortskjemt...kanskje vi må tåle at de gråter litt..? Redd samboeren min skal våkne jeg,vurderer å sove på et annet rom med lillegutt slik at vi kan bråke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest: at når babyene er så små så gråter de ikke fordi de bare skal brele eller er utspekulert. De har et naturlig behov for nærhet, akkurat som behovet for mat. Derfor skal vi ikke la de ligge og gråte unødvendig. Det er også helt greit å gi pupp for kos eller trøstens skyld.

 

Så min mening er: kos og brel så mye barnet ditt vil:) og pappa må tåle litt bråk om natta så lenge det ikke blir hele natten! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, vi har det sånn vi også...på dagtid sover hun nesten ikke for seg selv i det hele tatt og når hun sover i armene sover hun bare litt av gangen da også. Vi er heldige om vi får gå en halvtime med vogn før hun vokner og vil opp, der andres unger bare sover og sover...

 

For at jeg skal få gjort noe bruker jeg et sånt bæresjal (www.sleepywrap.com) og er sovner hun tvert. Men siden jeg har bekkenløsning klarer jeg ikke å gå med i mer enn en time før det gjør alt for vondt.

 

Fikk et råd av mamma igår: urolige barn slapper ofte av hvis de legges på en skinnfell. Når jeg gjorde det sov hun faktisk en halvtime:-)

 

Er det noen som har prøvd homeopati på dette 'problemet'? Vet at det roer ned kolikkunger og kanskje det kan hjelpe for urolige unger uten kolikk også??

 

Min urolige og søte jente er forresten født 28. mars og er nå 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...