Anonym bruker Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Sovner helt fint når vi legger han i 9-10 tiden. Sover da i alt fra 6-7 timer. Så langt alt vel.... Gir han mat til han ser god og mett ut, fra begge sider om nødvendig. Slipper han taket (noe han ofte gjør) tar jeg brystet inn igjen for å sjekke om han vil ha mer eller ikke. Noen ganger vil han ha mer, andre ganger sier det stopp.. Han ser skikkelig trett og slapp ut, og gjesper godt. Legger han i sengen og tror hver natt at nå sovner han- men neida. Ligger og kaver og fekter med henda, hører han godt. Prøver å ignorere og håpe han sovner snart. Går alt fra 5-20 minutt før han begynner å skrike.... Så har vi det gående... Har prøvd å gi han mer mat, det vil han ikke ha. Prøvd med vann, det nytter heller ikke. Prøvd å stapppe inn smukken, bysse og synge, men gitt opp etter 15-20 minutt da det ikke nytter. Hva gjør vi galt?? Fått pappaen til å gå bort med smukken og prøve og roe han- men virker ikke da heller. Prøvd å bytte bleie, men da ble han bare enda mer våken siden vi må inn på badet i lyset. Har også prøvd hvis det kun er tiss i bleien og bytte i sengen. Prøvd å ha en glipp på gardinen også så han ser lys. Men ingenting som funker.. . Og siden jeg er steintrøtt selv så ender det ofte med etter en times prøving å roe han at jeg tar han og legger han mellom oss. Men han vil ikke sove mer ser det ut som... Ofte er han helt våken når han er i vår seng, og det er vi som sovner. Noen ganger roer han seg ned i vår seng også. Vanskelig for å se at han kan være våken, for hvis jeg gir han mat 2 timer etterpå igjen så kan han sovne. Ligger å gjesper og gnir seg i øynene. Tenkt om vi kansje skal legge han senere, men vi bruker selv og legge oss i halv elleve-11 tiden. Blir for dumt å sitte opp til 12 da bare for at han skal bruke sine 7 timer i søvn slik at han sover til 7. Dessuten hadde han bare blitt grinete, han er jo trøtt når vi legger han om kvelden. Sover korte lurer om dagen på opptil en time, en lang i 3-4 timer midt på dagen ca 11-13. Kan noen hjelpe?!?! Neste jeg kommer til å prøve er å gi han mme på den tiden han begynner å skrike, selv om jeg ikke tror det hjelper da han tar godt på begge sider så han blir mett. Men de sier jo de kan sove bedre om natten av det så. Funker ikke på dagen her hvertfall...
Sunniva78 har to små Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Gutten vår er 11 uker. Han sovner alt fra 19.30-21.30 på kvelden, og sover da 7-9 timer. Når han våkner skifter vi bleie, og da har vi hengt over en håndduk over lysarmaturen på badet slik at lyset ikke er så skarpt. Så pupper vi, og han spiser til han er mett. Alt fra 5 til 15 min. Hvis han sovner ved puppen kan jeg legge ham direkte i sengen sin, men er han våken legger jeg ham sammen med oss, tett inntil meg. Da roer han seg og sovner ganske fort. Legger ham noen ganger tilbake i senga, andre ganger får han ligge hos meg, jeg henter bare over dyna fra hans seng. Tror kanskje jeg ville tatt ham i senga deres med det samme dersom han er våken etter puppinga. Kan bli endel kaving og styr her også nemlig om han legges våken. Har ikke skjønt helt det med å finne søvnen selv enda, og det kan man jo ikke forvente heller... Sovinga hans på dagtid er akkurat som her. Tror ikke mme er løsningen dersom han virker mett... Vet ikke om dette var så mye til hjelp men:-)
Monica&Emma Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Det er slitsomt når man føler at man har prøvd alt. Jenta mi har vært tidlig ute med å sove 6 timer fra 3 ukers alder (00.00 - 06.00) og bare økt mengde søvn etter det. Hun er på samme alder. Vi merka at hun blir mer grinete på kvelden, tar etter øynene og rett og slett blir trøtt, de siste 2 ukene. Jeg fant ut at jeg hadde for lite melk til henne selv, og gikk over til mme. Det fant jeg ut ved å pumpe til hvert måltid for å sjekke hvor mye hun faktisk fikk i seg. Det var jammen ikke mye!!! Nå har vi gått over til bare mme for melka mi ble helt borte... Hun sover mye bedre og som sagt har økt til ca 8 timer nå. Fikk også et annet råd av barnepleier - etter 3 mnd når man begynner med rutiner - vær forsiktig med soving etter kl 15. på ettermiddagen. Da sover de visstnok bedre på natta... Lykke til uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå