ikkehysterisk mor Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Jeg er overvektig. Jeg har bmi på 38. jeg misliker kroppen så mye at jeg kvier meg for og gå ut. Har prøvd og slanke meg 110 ganger, men går liksom aldri ned i vekt. Mister motivasjonen fullstendig og ender opp med og trøste spise i stedet. det hjelper jo ikke at sambo insisterer på og drikke brus omtrent 7 dager i uka og spise masse snop........ hvem kan hjelpe meg og komme ned i vekt? kan jeg snakke med legen min? kan hun hjelpe? er det noen andre?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hva med å melde seg på et Grethe Roede - kurs feks ? Klem
Mammaen til Noah Aleksander Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 først må du bli motivert psykisk...går ikkje vis du ikkje gjør det først...du må virkelig gå inn for det....når du er klar psykisk klarer du alt :-)
mamman til to gutter Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Legen din burde kunne hjelpe deg, så det er nok et greit sted å begynne. I tillegg ville jeg satt meg ned og snakket med samboeren min. Er han også overvektig? for da kan dere kanskje gå ned i vekt sammen. Hvis han ikke er det, så fortell han hvor vanskelig det er for deg når han sitter og spiser snop når du også har lyst på og ikke burde spise det og dessuten er det uansett overvektig eller ikke, sunt for kroppen å spise masse sukker hver dag. Og slanking er nok ikke riktig metode for å gå ned og få vekta til å bli lavere, du må legge om livsstilen. Lær deg å spise sunt og få det til å bli gøy å trene, gå tur ol
ikkehysterisk mor Skrevet 29. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2008 men hvordan bli motivert? jeg vil jo ned i vekt.....jeg klarer bare ikke og slutte med alt snopet...... hver gang jeg ser meg i speilet blir jeg så deppa, at jeg setter meg ned og trykker trynet mitt fullt av snop kaker og brus...... grete roede har jeg prøvd.......men jeg er så kresen på mat at jeg ikke liker halvparten av det de lager....... huff....orker snart ikke mer jeg..... hi
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 ja! legen kan hjelpe deg, men for meg hjalp det ikke, da jeg bare fikk masse tabletter som ikke funket..
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Med en så høy BMI kan du nok få Reductil hos legen, det er et reseptpliktig slankemiddel som hjelper deg å gå ned i vekt, sammen med bra kosthold og aktivitet=) det viktigste er nok å legge om kostholdet for å få varig effekt. her bør jo samboeren din kunne være med å hjelpe til, han er vel interessert i at helsa til damen hans skal være bra?
ikkehysterisk mor Skrevet 29. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. april 2008 har prøvd reductil......gikk ned men gikk opp igjen når jeg sluttet på de..... siste gangen jeg prøvde de ble jeg innmari deppa..... Sambo er overvektig han og, men mener han ikke er så stor som meg, og derfor ikke trenger og gå ned i vekt..... han sitter heller og koser seg med masse snop, og kaller meg bolla og tjukka og lignende.... er jo mitt problem sier han.......
mamman til to gutter Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Så lenge dere bor sammen og har barn sammen, så er det begges problem! Jeg er veldig dårlig på bmi, så aner ikke hvor mye for høyt 38 er og aner ikke hvordan han er i forhold til deg, men det bør ikke være noe mål for han uansett å vente til han også får bmi på 38. Husk at barna deres også påvirkes av deres forhold til mat. Barn som har foreldre som er overvektige, blir oftere overvektig selv også og det burde hjelpe på motivasjonen hans. Og det er på ingen måte greit at han kaller deg bolla og tjukka! Det ville jeg sagt helt klart fra om! Du sier du er for kresen til grete roede, men det de lærer der er vel stort sett å spise sunt, så det kan hende du må lære deg til å spise noe du egentlig ikke synes er veldig godt, så kanskje du lærer deg å like det etterhvert. Som en begynnelsen: Kjøp inn frukt og spis frukt og drikk vann når samboeren din drikker brus og spiser snop, evt gå en tur mens han sitter inne og spiser, så får du trim samtidig som du ikke spiser mye unødvendig snop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå