Gå til innhold

ammebh??? hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å bekymre meg sånn for disse ammebh'ene som alle anbefaler å ha kjøpt inn før man kommer på sykehuset... Hvordan vet dere hvilken str dere skal kjøpe inn, hvilken type etc???

Jeg er helt grønn på området, og tviler på at min kjære er istand til å finne en passende ammebh... Hvordan gjorde dere som har barn fra før dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Titter innom fra dib. :)

Jeg kjøpte ammebh som var en størrelse større i cup enn jeg bruker til vanlig :)

Skrevet

Gå i butikken og prøv en som gir deg litt ekstra plass. Pass på at det gir deg god og nok støtte. Griet å ha litt bred festing nede, selvfølgelig alt etter om du har små eller store pupper, men finn en som er komfortabel nå. Da vil den være god også med melk.

Lurt å handle det selv, så du får prøvd den på.

Selv har jeg Anna cecilia og er veldig fornøyd med de, greit å ha hvertfall ett par tre stykker i starten.

Ellers har lindex og kappahl bra bh er.

Lykke til

Skrevet

Anbefaler ammebh fra Kappahl. 159.- De er fine og med bøyler.  Har selv kjøpt en svart og en hvit. Hadde en slik sist gang og brukte den mest, de uten bøyle er så rare...

Skrevet

jeg anbefaler å ikke kjøpe noen før du drar hjem fra sykehuset og melken er kommet skikkelig...

PÅ de fleste sykehus får de kjøpt enkle ammebher til 100 og du trenger nok bare en mens du er der...

Jeg fødte for 12 mnd siden nr 1. og da jeg kom for å prøve ammebh etter fødsel passet den perfekt. to dager etter var den blitt forliten for det var kommet enda mer melk...

dette har også skjedd med to av mine venninder også. så greit å vente litt tenker jeg denne gangen...

Skrevet

Takk for alle gode råd, jenter!:)

Skrevet

Anbefaler å gå på Lindex, der har de bra utvalg av amme-BH. Også sparkjøp har forresten. De koster 200-300 kr.

Anbefaler f.eks fra triumph -de er veldig bra.

Selv om du bruker BH med spiler til vanlig er det veldig bra med amme-BH også UTEN spiler, tenk på at du sannsynligvis må sove med BH om natta pga lekkasje av melk hvis man ikke gjør det.

Det er bare å kjøpe allerede nå, gå i butikken og prøv, kjøp en som er litt romslig.

Jeg har kjøpt flere amme-bher allerede. termin om fem uker.

Skrevet

Men når bysten har gått opp 3 cupstr. allerede, kan jeg risikere at den blir enda mye større da?? Jeg har skikkelig dustestørrelse på bh om dagen og får ikke tak i på vanlig klesbutikk, det er jo litt kjipt kan du si....

Skrevet

Om brystene blir enda større etter fødselen ---

Min erfaring er at melkeproduksjonen setter skikkelig inn rundt dag 2 -3 etter fødselen. Da er brystene på sitt aller største, kan være hovne og varme og dette går noe tilbake igjen når melkeproduksjonen har stabilisert seg. Så hvis du på noe tidspunkt trenger stor BH så er det første uka etter fødsel...

Så ikke få sjokk - det roe ser noe etterhvert altså. ... :)

Skrevet

Jeg fikk et tips da jeg kjøpte min første amme-BH. Det skal være plass til en knyttneve hvis man kjøper den nå - da skal den være stor nok til ammingen starter :D

Vet ikke om dette stemmer, men syntes det hørtes litt fornuftig ut :)

Skrevet

Jeg er førstegangs så har ikke erfaring, men har tenkt litt på dette. Skal kjøpe et par stykker før fødselen. Bruker normalt 75 av og til 80 c og skal kjøpe ihvertfall 75 eller 80 D, litt avhengig av str. Drar på Sparkjøp hvor amme-bh koster fra 79 til 99 kr ifølge nettsiden. Så ser jeg hvordan dette fungere med størrelse og passform. Vokser jeg ut av dem så har jeg ikke investert masse i bher jeg ikke kan bruke ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...