MartheMor+Lillegutt Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hei! Jeg har nettopp testet positivt etter prøverørsforsøk, og vi er selvfølgelig jublende glade. Men så kom jeg på en ting: Vi har sammen med min bror og hans kjæreste bestilt tur til Mallorca i august. Vi tok med avbestillingsforsikring, og har ikke betalt noe på turen enda. Hvordan virker dette hvis vi vil avbestille?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hvis dere vil avbestille må dere gjøre dette før dere har betalt depositum. Det står greti forklart i reglene til reiseselskapet hvor mye dere må betale etter som tiden går. Reiseforsikringen/avbestillingsforskiringen dekker ved evt sykdom,da må legeatest fremvises. Dere får ingenting igjen ved graviditet,altså,reiser dere ikke pga komplikasjoner eller andre ting med graivditet,får dere ikke igjen noe av forsikringen. Må forresten få lov til å si gratulere så mye med den lille spiren i magen. Hvor langt på vei er du? Vet at de sier at en skal være med forsiktig med å gjøre ting når en har blitt graivd med prøverør,men du kan jo også høre med legen,hva de råder dere til. Lykke til videre i svangerskapet
Krusemynthe Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Gratulerer med det nysådde frøet!!! Hvorfor vil du avbestille? I utg.pkt er det ikke uforenlig å være gravid og å ta en sydentur. Det er bare noen enkle kostholdsregler du bør forholde deg til... Men hvis du vil avbestille - og ikke har betalt noe - så er det jo bare å gjøre det. Jo tettere opp mot avreise du avbestiller jo mer avhengig er du av legeeklæring, tror jeg. Selv har jeg akkurat kommet hjem fra Cran Canaria, var der i uke 28, og det var BARE deilig!! ..og anbefales (så sant du er frisk, da!)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 Tusen takk for gratulasjoner jenter:) Det er jo veldig tidlig enda da, jeg er bare ca fire uker på vei. Krysser fingrene for at det skal gå bra fremover. Har snakket med reiseselskapet i dag, og de sier at uten legeerklæring så vil vi ikke få igjen depositumet. Det er jo "kun" snakk om 3400 kr, men sure penger likevel. Men jeg finner vel ingen lege som vil gi meg en erklæring nå på at jeg ikke bør reise i august??:/ Krusemynthe: Grunnen til at jeg vil avbestille, er at jeg synes det er litt tidlig å bestille noen tur til utlandet nå siden jeg ikke vet hvordan formen vil være i august. Og i tillegg så føler jeg at vi trenger disse pengene til andre ting nå fremover (det var en ganske dyr tur på fint hotell). Men hvis formen er flott og alt er bra så er det sikkert utrolig deilig å være på ferie når man er gravid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå