LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Har siste uken slitt med vonde brystvorter, da mini ofte "stresser"litt under amming. Har hele veien pumpet meg vesiden av, så brystet ikke skal gå tett. De tre siste dagene har puppene på en måte "verket" opp mot armhulen etter aming. Etter ammingen av høyre bryst i natt (mini spiste det tomt selv) har ikke smerten gitt seg, men heller blitt verre. Klarer nesten ikke en gang ta på brystet. Prøvd å pumpe for å se om det var "tett" men kommer ikke noe ut, og puppen er kjempevarm og tuppen er kjemperød. Har også prøvd med varme (varme kluter og masere forsiktig) men ingenting hjelper Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre??
Gjest Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Tror du skal ta deg en tur ti legen, kan høres ut som en brystbetennelse i emning. Du kan få en nesespray ( syntocinon tror jeg den het) på resept som kan lette utdrivings refleksen.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Har du feber? Kan høres ut som en begynnende brystbetennelse. Prøv å ta en varm dusj mens du håndmelker forsiktig. Ellers får du gå til legen... Såre brystvorter er vel vanlig i begynnelsen, men det kan jo være sopp.
LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2008 uff, var det jeg sitter her å er redd for. Måtte stoppe å amme "storebror" av lignednde grunn, og har så lyst å klare å amme denne gangen. Hadde bare det satans legekontoret tatt tlf så...
Gjest Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 brystbetennelse...... jeg har det akkurat på samme måte og går nå på pencilin kur.. blæhh.....kom deg til legen før det har gått for langt..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Jeg har hatt brystbetennelse med begge to, men likevel fullammet i 5 mnd, og ammet i 13 mnd begge gangene.
LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 Vet ikke om jeg har feber (finner ikke termometeret), men sinnsyktt hodepine, og frysebyer, så godt mulig..
Gjest Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Du kan klare å berge amminga, det gjorde jeg :-) Må bite tenne litt sammen noen dager..men klarer man det så kan det gå greit....da har man i hvertfall prøvd :-)
LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2008 får ikke tak i legekontoret (ingen som tar den) kan HS skrive resept om det evt er betennelse (om de har tid til å se på meg..)
LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2008 fan heller.. hva gjør jeg nå da? må jeg på legevakten da eller??? får ikke tak i det satans legekontoret...
LadyLuck & Skrevet 29. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. april 2008 da fikk jeg endelig tak i legen. Måtte krangle meg til å få komme til, og fikk tilslutt tid klokken tre.. men hva gjør jeg frem til da? får ikke noe ut av puppen, og kjenner den holder på å fylles....
mamman til to gutter Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Du må amme ofte fra den puppen og gjerne med haka til barnet der det er mest ømt. Kan også være lurt å gå i dusjen og håndmelke. Trenger ikke å være betennelse, kan hende det er bare en tett melkekjertel, det blir veldig ømt av det også. Jeg har hatt det flere ganger, men aldri hatt betennelse. Selv når puppen har blitt tømt, har det vært ømt, men det har gitt seg når jeg har fått tømt puppen mange ganger. Når du har blitt bra igjen etter denne runden, må du slutte å pumpe deg så mye! Pumping øker også produksjonen og hvis du pumper deg, produserer du mye mer melk enn du trenger. Trapp ned pumpingen litt etter litt og til slutt pumper du bare hvis du trenger mm for å ha når du skal gi flaske evt når andre gir flaske og du normalt skulle ammet. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå