Gå til innhold

trenger hjelp fort!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå andre gangsgravid med den samme faren til hun første.. Jeg som har omsorgen for hun første.. Venter tvillinger nå til sommeren=)

Men i uke 26 ble jeg lagt inn for fare for fødsel.. Så d er faren som har henne. I går fikk jeg vite at han skulle på nav å kreve penger for at han har henne nå.. Kan han gjøre d så jeg mister pengene mine mens jeg ligger her på sykehuset og ruger? Tårene mine triller her jeg ligger, for jeg kommer meg ingen plass.. Føler meg veldig hjelpesløs nå...

Håper dere kan hjelpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har krav på sykemelding nå siden du ikke kan ta deg av jenta. Så hvorfor skal han da på nav???

Skrevet

svarer litt for deg jeg linda...faren til hennes barn mener han har rett på kontantstøtta, overgangsstønaden osv siden det er han som har leah nå...

noe jeg ikke kan skjønne stemmer

hun ligger der fordi det er fare for tidlig fødsel med DERES tvillinger...hun BA ikke akkurat om å få komme på sykehus.

det linda lurer på er om han faktsik har krav på dette?? for da ligger hun i tilfelle på sykehus uten så mye som en krone til husleie eller noen ting...

Skrevet

Snakka me nav nå jeg(var i tlf ang kontanstøtte for meg selv like vel:) )

Dama jeg snakka med sa, uten å grave noe særlig eller spørre rundt, at hun kunne aldri tro at han kunne ha krav på overgangsstønaden hennes uansett, siden mor er hovedomsorgsperson og ansvar i det daglige.Hun mente dere måtte finne utav det privat, siden far for øyeblikket hadde utgiftene ang barnet, i tillegg til evt barnebidrag, at dere da ble enige om en sum som skulle dekke utgiftene-for at det skulle være riktig.

Veldig kjip situasjon, håper det går bra på sykehuset:)

Lykke til.

Skrevet

Ja, dessverre tror jeg det er mulig.... Men der er regler for hvor lenge denne "omsorgsovertakelsen" foregår, før en mister pengene, mener jeg. Hun mister dem ikke om det gjelder for kort tid, men jeg er ikke sikker på lengden her. OS osv har en jo rett på når en har den daglige omsorgen for barnet, og det har hun jo ikke slik situasjonen er nå....

Skrevet

joda, hun mister vel ikke den daglige omsorgen fordi hun må være en periode på sykehuset??Tror også det avhenger mye av lengden på oppholdet, men hun mister ikke OS for det som jeg forsto, kan være kontantstøtta foren periode etter min oppfatning.

Skrevet

For noen år siden var det oppe i media, ei dame som var innlagt på sykehus over lengre tid pga sykdom. Hun hadde problemer med pengene(alenemor) nettopp pga dette. Det kan jo være at det er endret siden den gang. Får håpe det.

Men hovedregelen er at en i praksis skal ha omsorgen for barna, ikke bare i teorien..... Hun mister jo ikke omsorgen for barnet pga dette, men hun har ikke den daglige omsorgen i denne perioden.

Skrevet

Får bare håpe det ordner seg:o) Trist hvis hun skal lide pga noe hun allerede sikkert lider nok av!

Skrevet

tror hun har funnet ut av det nå...og han får visstnok ingenting..

Skrevet

ja, silje=) har fått vite d nå at han har ikke krav på noe...=D

Skrevet

haha synn for han...tåsken...

Skrevet

Men hvordan er det hvis mor er sykemeldt (men ikke innlagt på sykehus) og ikke greier å ha barnet hos seg i en periode slik at det er hos far? Mister hun all støtte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...