tvkrus Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Vi har ikke navnet helt klart, men jeg et navn jeg har lyst på kom jeg på het et barn i nær slekt som døde 7år gamel ,men før jeg ble født. bør jeg spøre forelderne om lov til å bruke det ? Hvordan ville dere reagert på det?
jordbærsjokolade Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Jeg ville spurt. Men det kan jo hende at foreldrene setter pris på at dere vil kalle gutten deres det samme
Koseklompen Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Jeg ville spurt. Men bare for å være sikker. Men ville ikke spurt før jeg var helt sikker på at det ville bli det navnet ungen skulle ha.
Guttemamman:-) Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Jeg ville spurt foreldrene jeg selv om det er veldig lenge siden. Jeg regner med de synes det er en ære at dere "oppkaller" barnet....
Cat.68 Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Jeg hadde spurt, for å vise hensyn. Ingen har jo forsteretten til et navn, men det er en så pass spesiell situasjon at jeg hadde spurt. Eller hadde det vært meg hadde jeg nok brukt et annet navn da jeg ville fått problemer med at de ble påmint om barnet sitt hver gang de var sammen med oss.
minimegogtrollet Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 definitivt spurt :-) alltid greit å ha alt på det rene, selv om du selvfølgelig har all rett til å kalle barnet ditt akkurat det du vil selv!
tvkrus Skrevet 29. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2008 takk for svar. Da for vi prøve å bli enige det er jo ikke sikkert det blir det navnet da. å ringe forelderne hvis det blir det navnet.
du og jeg og vi to Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Ja, det høres fint ut. Jeg hadde syntes det var fint hvis det var meg det gjaldt, at noen sa at de hadde så lyst til å bruke det navnet - hva synes dere om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå