Gå til innhold

10 måneder og spiser fortsatt på natten - HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli rimelig sliten av nattamming hver natt - det er opptil to ganger om natten... Han spiser fire måltider med fast føde i løpet av dagen, det er to ganger grøt, en gang middag og en gang litt brød + frutti.

Hva skal jeg gjøre? Han bør vel ikke trenge mat om natten lengre??? Noen andre som har det sånn, og noen som har tips til hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. mathias er 9 mnd nå og vil fortsatt ha mat på natta. han får kun mme da. er en gang om natta. det vi driver å prøver på nå er å bytte ut melka med vann. det virker som det kan funke altså. for i natt var han ikke våken før 05.00( og da ville han ikke ha mat for han kasta opp) har gitt vann noen netter nå og han sover lengere og lengere for hver natt.

Skrevet

he he mente ikke at han kun får mma hele dagen(får jo grøt og frukt og middag) men på natta

Skrevet

Amma vel om natten til hun var nesten året.

Men det er visst ikke nødvendig. Men skal du avvenne henne på natten, må du kanskje regne med litt skriking. Kanskje pappaen kan legge henne igjen, når hun gråter? Ha en flaske med vann liggende, og tilby det.

Skrevet

Jeg har akkurat sluttet å nattamme minste på 10 mnd. Han spiser akkurat det samme som din på dagtid. Vi gjorde det bare sånn at pappaen stod opp når han våknet og fikk han til å sove igjen. Ble ikke mye skriking, litt småsutring bare. Tok vel en times tid med byssing ect. Så fikk han pupp før vi stod opp. Natten etter tok det bare noen minutter å få til å sovne igjen. Nå kan jeg godt ta han selv om natten, han forventer ikke pupp. Bare kos. ;)

Skrevet

Når min var oppe i 4 måltider om dagen med fast føde så var det stopp. Hun var klar for det også for i løpet av 2 netter måtte jog opp 2 ganger for å sette in smokken igjen bare. Hun sov videre etter en stund. Kan jo tenke deg selv at det blir ett sovemønster av dette. Det kan brytes rimelig enkelt.

Stå på dette går fint, ikke alle som har skrekkeksempel med avvenning=)

Skrevet

Stålsett deg på at du ikke skal gi pupp. Trenger slett ikke å bli så mye hyl i det heletatt, det ble det ikke her. Men det er jo fristende å gi etter likevel bare for å få sove:)

Her i huset var det faktisk jeg som fikk roet han ned raskest. Virket som han ble sinna når det plutselig var pappa som var der på natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...