Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Føler jeg er en skikkelig hønemor. Har ikke lyst til å la andre passe min 4mnd gammel gutt. Besteforeldrene (på begge sider) ser visstnok veldig frem til å ha han på overnatting, men jeg klarer ikke helt å se det for meg i nær fremtid. Fullammer enda, så har heldigvis den unnskyldningen. Har aldri sett for meg at vi skal sende han bort på overnatting, da vil jeg heller ha barnevakt hjemme sånn at han kan få sove i kjente omgivelser. Er jeg helt på tuppa eller?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Syns ikke det. Ganske normalt å ikke ville sende en 4 måneder baby bort på overnatting vil jeg si :-) Fornuftig om barnevakt foregår hjemme hos dere i starten dersom det er praktisk ellers, så er alt trygt og kjent rundt den lille.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Føler det samme som HI. Men skal i 30-års lag et stykke unna, så blir borte natta over.. Gruer meg selv om onkel og tante skal være barnevakt hjemme hos oss..
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Ja, skjønner jo det. Men klarer ikke å se for meg at noen skal ha han på overnatting på leeenge. Må bli minst et år (eller flere) Har heller ikke lyst til å la noen passe han for noen timer. Lurer på om jeg noen gang klarer å la de ha han på overnatting. De har jo såå lyst.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Samme problemet selv, og hun er 8mnd!!!! Har hatt mamma som barnevakt en gang, det var her hjemme, og i underkant av 2 timer! synes det var gale nok=S
grolla Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Nei! Du er ikke på tuppa! Det er helt naturlig! Det er ditt barn, du bestemmer! Og selvfølgelig pappa også da! Fire måneder er jo bare lille nurket. Ingen grunn til å la barnet være borte fra foreldrene så tidlig. Gjør det når du føler deg klar for det, for da vil du også sette pris på det!
lille me og mine Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Jeg har ei jente på snart 7mnd og jeg har enda ikke hatt henne vekke på overnatting, besteforeldre har kun trillet tur et par ganger for avlastningen sin del. Har fullammet til nå, og synes amming er en kjempegod unskyldning til å ikke levere henne fra meg. Har ikke behov for det, så hvorfor skal man? Trenger man ikke barnevakt så er det vel ikke vits å levere henne fra seg heller. Skal i bryllup i juni, og gruer meg! Hun har først nå begynt å våkne om natten og vil ha pupp, kan jo ikke levere henne fra meg da?
*1+1=2 små* Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 snuppa mi på 5 mnd. har nå vært på sin første overnatting, ta den tiden DU trenger:) Men vil bare si at det pleier å gå veeeldig bra altså, hun koste seg veldig og hadde det kjempe bra:)
Gjest mphs Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Nei jeg syns ikke du er helt på tuppa. Vi hadde ikke første jenta vår på overnatting før hun var nesten 2 år og det blir nok lenge til hun vi har fått nå skal på noen overnatting.
Nyttårs barn Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Hei. Jeg har ennå ikke hatt min 4 måneder gamle sønn borte over natten, men ser frem til å få en "hel" natt med søvn når den tid kommer. Synes det er deilig at noen passer ham av og til så jeg kan få gjort noen ærend, frisør osv alene. Det er selvfølgelig noen jeg stoler på som har ansvaret (les min mor) Jeg tror det kan være godt for oss mødre noen ganger å få litt tid for oss selv og til partneren, uten at det gjør at vi blir mindre glad i barna våre. Men dette er min mening. Hos oss er det kun jeg som har foreldre i live, og vi setter pris på all den hjelpen vi kan få med ungen vår. Husk at mange nybakte foreldre har ikke den muligheten med familie i nærheten, og sett pris på at familie (og venner) vil hjelpe til med babyen deres. Og dette er ikke ment som kritikk av noen "hønemødre" det er bare en oppfordring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå