Gå til innhold

Hvit utendørs maling/beis-hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male huset utvendig i fargen hvit. Men det finnes så mange hvit farger. Noen som har malt i fargen 001 hvit fra jotun? Er denne fin eller blir den veldig blendende hvit?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det eneste jeg vet er at man må bruke den dyreste malinga til over tusen kroner spannet. Svartsoppen kommer med en gang hvis en bruker sånn "billig" maling til mellom fem og syv hundre kroner literen. Foreldrene mine brukte det sist og det gikk bare halvannet år så hadde svartsoppen arrivert. Grønske på terrassebordene. Med de fuktige vintrene vi har hatt siste årene kommer det mer sopp rett og slett.

Ha en god dugnad :)

Og ps: synes hvitt er fint!

Skrevet

Er det den som heter egghvit? I såfall ser den helt hvit ut hvis det er det du er ute etter. Omtrent den fargen som er på ferdigmalte vindu og lister o.l. Ville ikke gått for noe hvitere enn egghvit i alle fall, for da blir huset veldig "lysende" hvitt i sollys. Vi har egghvit på vinduslister og hjørnebord etc. Vi ble anbefalt den fargen når vi sa vi skulle ha hvitt. Mener fargekoden var 1001...

Skrevet

Hvis du vil ha litt mørk hvit, finnes det en som heter dekkhvit. Ei venninne av meg har den, og den ser hvit ut uten å blende på sommeren. Vi skal nmale huset selv i sommer, så her er det full diskusjon på hvit eller ikke-fronten;)

Skrevet

Vi har egghvit også..den ser helt hvit ut og blender ikke..Kjøp skikkelig maling bare.. Vet ikke hvor du bor, men jotun er ikke bra her på vestlandet som jeg bor......... Både sopp og falming...men nå er jo ikke akkurat hvit fargen som falmer så mye da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...