Trebarnsmamma30 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Han er 4 uker, og hver kveld fra rundt 7 er han lys våken, krever mat omtrent hele tiden og gråter nesten i ett om han ikke blir holdt på eller får mat (jeg ammer).. slik holder han på i timevis. Pappaen må holde han om jeg skal kunne gjøre noe som helst.. Vet det er vanlig at spedbarn er urolige på kveldene, men er det ingenting som hjelper?
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Kolikk? Da går der over når han er rundt 3mnd;)
Slank bakfra :) Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 .......eneste mulighet er å adoptere en unge i skolealder Og ellers, husk at en baby så liten ikke vet forskjell på morgen og kveld enda........ Men, det vil (kanskje) gå seg til etter hvert??
Morcheeba Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Prøv å sette ham under kjøkkenvifta - da sovner ihvertfall lillebror:)
Gjest dagdrømmer Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Størsta vår var sånn... puppen var helt nummen, det var bare der hun ville være. Vi fant vel egentlig ikke utav det, men det ble bedre. Mini nå er mye enklere, men han tar smokk, noe hun ikke gjorde. Lurer litt på om jeg ikke var smokken hennes jeg...
rosa og en blå Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 legg han i vogn ute. (kansje det hjelper?) veit nøyaktig hvordan du har det nå. BE om hjelp slik du ikke blir sprø og "sint" på beibin.
Potetstappe Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Føler med deg! Vi hadde det sånn fra snuppa var 3 uker til 3 mnd. Noen netter gråt jeg mer enn henne tror jeg:S Man blir forferdelig sliten! Tok henne med til kiropraktor, der det viste seg at bekkenet hennes var kommet ut av ledd under fødselen. Det hjalp litt etter et par behandlinger. Men hun hadde kollik, og sskrek fra 19 - 07 HVER dag! Vi gav sukkervann, det hjalp så hun fikk slappee av litt. Priste meg lykkelig for at vi hadde kjøpt huske fra Ficher Price som gynget fram og tilbake. Det holdt henne rolig. Ta kontakt med hs. De kan nok komme med noen gode råd:)
Trebarnsmamma30 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2008 Har fått beskjed om å prøve å ikke amme oftere enn maks hver 2-3 time av hs da han gulper ganske mye, men det nytter jo ikke på kveldstid når han hylskriker til han er illrød i fjeset.. Tror ikke det er kolikk, for han griner ikke når han blir holdt i fanget..bare når han må ligge alene (selv om jeg sitter rett ved siden av). Storesøstera hans var veldig rolig som baby, så ble litt nytt for meg dette her..men hun var flaskebarn da, det kan jo ikke sammenlignes. Skal vel få dobbelt opp denne gang da..
rosa og en blå Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 stakker.. det er grusomt slitsom når de bare skriker og ingenting hjelper. men om han slutter når du holder han. so får du bare holde på han.. -Må si at du er litt heldig om det hjelper.. (her i huset var det grining i 6 mnd pga kolikk, sjev pustemuskel, rs.virus, atma og eksem) - (Du skjemmer han ikke bort om du tenker den tanken). kansje han trenger tid på å bli kjent og like å ligge alene.. la han kose seg alene på dagtid. og bere kos masse med han når han trenger det. det tar noen mnd så får du alene tid igjen.
rosa og en blå Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 kjøp 5 forskjellige sorter smokker og ikke gi opp før han tar en av dem
NoDoubt Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Anbefaler deg å gå inn på kiss-kidd.no å lese der. Se om du kjenner igjen babyen din.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Tulla vår var også slik de første 5-6 ukene, men nå de siste par ukene, så har hun roet seg, og krever ikke å være på puppen/i fanget konstant. Hun er nå 8 uker, og er rolig, og harmonisk. Tenkte selv, at det var nærhet, og trygghet hun trengte. Storebroren var i grunn nokså lik, så jeg slappet litt mere av med det denne gangen. Tror ikke det er uvanlig at de blir litt mere urolige om kveldene. For å lette det litt for dere, anbefaler jeg dere å kjøpe en bæreslynge. Det gjorde jeg (ble gal av å ikke kunne få gjort noe) og det var kjempedeilig. Begge armene fri, og babyen likte godt å ligge i den, tett inntil meg, eller pappan. Håper det roer seg snart. Lykke til.
Gjest Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Begge mine har vært sånn de første månedene...
grolla Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Dette er helt normalt! Les om amming på babyverden og du vil garantert kjenne deg igjen! For meg var det en a-ha opplevelse å lese der. Var som om de beskrev min gutt!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 høres ut som kolikk ja!! uff, og så varer det så utrolig lenge! prøv manuellterapaut eller kiropraktor med en gang!
Gjest Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Ja, det er helt vanlig..alle ine tre hadde ei sånn periode på 2-4 mnd. Byss, bær, samsov og amm.....må regne med unntakstilstand ei periode. La pappaen gjøre andre ting og legg deg sammen med ungen, hvis ikke det hjelper så skaff deg en bæreslynge/ ergosele med nyfødt innlegg og bær ungen...det kan far også gjøre :-) Eller forsøk å trill tur....det fungerte veldig godt her.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Oj, nå fikk jeg flashback her...=P Det som hjalp for oss var -PUST! babyen merker det hvis du blir stressa! -Legge seg ned i senga med babyen på brystet, snakke rolig og lavt, ikke stresse -Bæresele/meitai -Sukkervann (1 ts sukker til 50 ml vann, kokes opp sammen, gi 5-10 ml på teskje eller med doseringssprøyte)
Gjest Skrevet 29. april 2008 #18 Skrevet 29. april 2008 Som fleire andre seier, det er heilt vanlig, høyrest ikkje ut som kolikk, for da er barnet meir utrøystelig enn det du beskriv. Dersom det hjelper med pupp og bæring, så er det det som må til. Rigg det til i med film, isvann og ammete og la pappaen løpe til og fra og hente ting til deg. Det å amme kvar tredje time om kvelden hadde ikkje funka her i huset, da hadde det blitt grining ja. Tenk at det berre er ei kort periode, og at det er bra for baby mad masse nærhet. Dersom du kjenner deg oppspist, prøv bæresjal el l til far.
Boulengerina Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Begge mine to så og si bodde på meg den første tiden.. Trodde det var vanlig, jeg:)
MamiMaribel Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 vår spiser også mye på kvelden, og er urolig. surrer ved puppen, tror hun er sulten når hun egentlig har luft i magen, og blir overtrøtt. da vi skjønte at surringen og gråtingen på kvelden skyldes trøtthet, kunne vi legge henne og la henne skrike i ca. ti minutter til hun fant søvnen. vi har to sånne perioder - en i seks-syvtiden, og en ved leggetid i titiden.
SaDa Skrevet 29. april 2008 #21 Skrevet 29. april 2008 Min første var veldig urolig på kvelden. Fikk beskjed om at det kunne være pga man har mindre melk om kvelden og måtte amme oftere. Følte jeg ikke hadde nok melk til han, så jeg begynte å gi mme hver kveld. Da ble han rolig, så var tydelig at han var sulten.
Venezia 1 Skrevet 29. april 2008 #22 Skrevet 29. april 2008 Babyen min på drøye 2 uker er også sånn. Får skriketokter om kveldene, gjerne fra 18 og utover. Hun har mye trøst i smokken og vi har også forsøkt med sukkervann (helsesøster sa: 1 strøken spiseskje per 1 dl kokt og avkjølt vann. Gis over 5 - 10 minutter) og syns hun responderer på det. Stresser litt med om det er noe jeg spiser som gjør dette, men antagelig er det ikke det iom at det er kun på kvelden hun har det. Ser mange nevner kolikk her, da er vel typisk tegn at de trekker bena veldig oppunder seg og at det noen timer hver dag.
1stor1liten =) Skrevet 29. april 2008 #23 Skrevet 29. april 2008 Mini holdt også på sånn i en periode, hadde ikke kolikk men noe magevondt. Jeg kuttet ut melk og det hjalp. ellers så har vi gitt fenikkelte og B1 pulver for magen , hadde god hjelp i det. B1 pulver finner du på helsekost og gis enten utblandet i vann eller i flaskemelk. Gjerne du kunne hatt godt av en type bæresjal, så kan babyen være nær deg og du får friere hender =) Vi har også en eletrisk huske fra fisher price , kjemegod å ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå