Gå til innhold

hvordan er det å ha to tette:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle damer og menn her:-)

sitter her hjemme med vann og sjokoldade:-) og tenker mens mannen er ute...

Vi dvs mannen og jeg har en fantastisk liten gutt på 18 mnd og så får vi nr to, som er jente:-) til sommeren.

Lurer på hvordan det blir å ha to tette...hvilke erfaringer har dere? på godt og vondt, tips, gode erfaringer å ha med seg i hverdagen? Både for at hverdagen skal være bedre for de små og for oss foreldre.

Blir glad for ALLE som ønsker å dele sine erfaringer og tanker med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du og velkommen hit:-)

Jeg kan ikke svare deg på det du spør om, for jeg har spredd mine tre utover 18 år;-D

Men det er plenty av andre damer her inne som er drevne på dette!!

Skrevet

Jeg har litt større avstand enn deg, det er drøyt to år mellom mine to minste. Hos oss har det gått overraskende bra! Lillebror er lite sjalu og er alltid snill mot minstesnupp. Vi har god avlastning i storebror og han er en god modell for hvordan en bror skal oppføre seg. Hos oss har det vært viktig at lillebror får tid alene med mamma. Han blir gladere de dagene jeg leverer i barnehagen enn når pappa gjør det. Vi var nøye på at det var brødrene som kom først på sykehuset og gjentok flere ganger at de var de viktigste. Lillebror får hjelpe til når han vil det og han får være baby han også når han vil det. En salig blanding mellom å betone at han er stor, bare store barn kan gjøre dette osv og å la ham være liten når han vil det.

Det er slitsomt da, med to små og det er tidlig i seng for de voksne her i huset... Minstesnupp fikk tidlig leggerutiner, de to små legger seg samtidig. Det er slitsomt de dagene jeg er alene her på kvelden, men deilig allikevel. Da blir det stille her i rimelig tid. Vi har droppet tvillingvogn, de gangene jeg skal ut alene med begge de to små er minstesnupp i bæresele. Hvis vi skal ut alle bruker vi heller to vogner.

Kos dere med baby i vente og velkommen hit!

Skrevet

Gratulerer

Eg har 18 mnd mellom nr 2 (gutt) og nr 3 (jente) og 22 mnd mellom nr 3 og nr 4 (gutt).

Det har gått overveldande bra. Men....det var eit slit med tre bleiebarn på ein gong.

Har eldstebarnet bhg, eller er han heime? Eg hadde nr 2 heime ei stund etter at nr 3 kom, før han begynnte i park. Det er veldig slitsomt å ha to små heime heile dagen, så det var godt når han kom seg ut av huset nokre timar. Det å vere nok ute med ein nyfødt på slep midtvinters var ei utfordring.

Tvillingvogn var eit must for meg

To tette vil konkurrere, og jenter er ofte tidligare enn gutar. Ver obs på at den eldste kan kjenne seg forbigått av den flinke lillesøstra.

Våre leiker godt saman, jo tettare, jo betre.

Skrevet

Hei igjen!

må bare si at det er så koselig å være her hos dere:-) og takk til de av dere som har kommet med sine erfaringer!

Veslegutten vår går i barnehage og skal fortsette med det etter at den lille er født:-) Han har til nå sovet i samme rom som oss noe som har fungert veldig bra men snart skal han få eget rom. Tenker at dette skal skje i god tid før den lille blir født slik at han fåt god tid til å bli vant til det og ikke føler seg helt skviset ut.

Er så usikker på om han skal få "stor" seng eller om vi skal vente litt.

Ellers så får dere ha en fortsatt strålende dag. Hurra! Det er vår i luften!

Skrevet

Jeg har 14 måneder mellom mine yngste (det skulle være 15 men minsta kom for tidlig). Det har gått over all forventning, mellomstebror har vist veldig omsorg for lillesøster fra hun kom i huset.

Jeg har kanskje fått mye gratis for lillesøste sov omtrent døgnet rundt til hun var 6 måneder - så da følte nok mellomstebror at han likevel hadde mamma mye for seg selv.

Her legger de to små seg samtidig og sovner stort sett som et lys begge to - så det er ikke mye arbeid rundt leggetid. Da minsta var helt liten var hun bestandig med og lese på sengekanten og legge broren.(hun sov jo likevel og spiste gjerne i søvne mens jeg la broren :-)

Masse lykke til og velkommen til oss på dette forumet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...