Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Utifra terminkalkulatoren her så jeg er da 5 uker på vei nå..Men spiren er jo ikke mer enn 3 uker. Hvor langt er jeg kommet da? Hvilke av disse datoene er det man går utifra.. Når man skal fortelle folk hvor langt man er kommet på vei?

Vennlig hilsen en som er med på dette for første gang.:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du er 5 uker på vei, eller i din sjette uke. Forvirrende greier!

Skrevet

Gratulerer med gull i magen:)

Er litt forvirrende det der ja. Men man regner fra første dag i siste menstruasjon... Derfor er du to uker lenger på vei enn hva babyen er. Men er alltid mors uker man regner. Som du sier babyen din er 3 uker og du er 5 uker - og det er altså 5 uker du er:) Når du er 12 uker (babyen 10 uker) regnes faren for spontanabort å være mye mindre, og mange sier det da. Men det må du føle på selv. Vi sa det til nærmeste slekt og venner nesten med en gang - fordi vi aldri hadde klart å holde det hemmelig såå lenge. Og skulle det gå galt, er det greit å ha noen å støtte seg til...

Lykke til:)

Klem fra ei som også er med på dette for første gang - og som lærer noe nytt hver eneste dag:)

Skrevet

gratulerer..jeg ser du er gravid for første gang..det er jeg også..er inn imin 6 uke nå..jeg blir like forvirret som deg, hehe men vi kommer nok inn i det skal du se...:)lykke til.

Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har tenkt å fortelle foreldrene våre idag skjønne du. Og må nesten vite hva jeg skal si. tihi..

Eller rettere sagt, JEG har lyst å si det idag men Sambo vil vente til uke 12 fordi han er så redd for at det skal gå gale, og at han ikke vil påføre dem noe hvis det nå skulle gå gale.

Men jeg tenker at jeg trenger at de vet det.. spesielt hvis det går gale, for da trenger jeg IHVERTFALL noen å snakke med.

Og jeg føler det er "dårlig gjort" ovenfor mamma ihvertfall å sitte nede hos dem å ikke si NOENTING... Trenger også en som har vært igjennom det før som kan gi meg råd og støtte...

Takk for alle svar.. Vi får holde sammen. tihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...