Gå til innhold

vi venter fortsatt på barnehage plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er 16 mn og har ikke barnehage plass. vi har søkt siden han var 4mn. . tok til ekstra perm uten lønn for at han har verken dagmamma eller barnehage plass. vi har ikke fått svar heller.): ): ): flere som venter på plass lenge ????

vi bor i bydel bjerke. oslos verste bydel synes jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vi venter også:((( 23mnd. Vært hjemme uten lønn snart et år, og ikke en plass i sikte. Bortsett fra alna, tror jeg de fleste bydelene er "verst", håpløst overalt:(

Skrevet

Hei

Jeg bor også i Bjerke bydel, og vi fikk brev i forrige uke med tilbud om plass til jenta vår som er 17 mnd. Så da er det sikkert fortsatt håp for dere også!

Skrevet

Sønnen min er 19 mnd. Bor i bydel Østensjø. Igår fikk vi brev at vi hadde fått plass. Starter på mandag 5mai allerede! Gleder oss. Men litt skummelt også, å slitte lillegutt avgårde i den store barnehagen...

Skjønner frustrasjonen. Men et tips. Ring og mas, en gang i uka hvertfall. Det skal liksom ikke hjelpe men... Vi hadde ventet siden ifjor sommer. Fikk tips om å ringe og mase (høflig selvsagt, bare forklar hvor fortvila du er, spør og grav om alt mulig rart osv). Begynnte med det for ca 5 uker siden. Plutselig fikk vi plass. vet jo ikke om det er tilfeldig men det skader jo ikke å prøve.

Skrevet

Jeg bor i Bærum, sønnen min er 20 mnd nå.

Vi hadde ventet på kommunal barnehage siden i fjor sommer. Men etter ventet på lenge, så sendte jeg han til privat barnehage siden desember i fjor. Og nå, ca.1 mnd siden, fått han tilbud i kommunal barnehage, og skal starte der i 15.august 2008. Endelig da.

Skrevet

Ring de som er ansvarlige for bhg i bydelen din. Jeg gjorde det og fikk bla vite at 1 av de bhg som jeg hadde på listen var så godt som umulig å få plass i......dumt å stå på venteliste et sted man ikke har sjans. Og man kan endre på listen uten å miste ansiennitet....De kan også fortelle deg nogenlunde hvilken plass du har på ventelisten på de forskjellige bhg du har søkt på.

Fikk også tips om hvilke bhg som skulle utvide, som pleide å ha greit med plasser osv osv.

Vær høflig i telefonen og takk for all hjelp de kan gi deg :-) det tror jeg hjelper litt :-)

Etter at vi omrokkerte litt på søknadsliten vår så fikk vi plass fra august...fikk til og med telefon om at vi kunne få plass fra 19 mai, men takket nei da snuppa koser seg sånn hos dagmamman sin. Så vi lar henne være der til etter sommerferien :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...