Gå til innhold

Noen som har erfaring me babysafe? (sovepose med seler)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken er turner i senga og graver seg rundt for å finne god liggestilling! Han ender opp å langs øvers i senga med hodet helt på skakke! Han får dyna helt over hodet så det bekymrer meg litt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han? Snuppa begynte å turne og endte ofte opp med hodet under dyna, knødd nedi et hjørne da hun var rundt 5mnd og vi begynte da med babysafe. Briljant!! Hun gjorde ingen miner til å være misfornøyd og foreldrene kunne sove om natta uten å bekymre seg igjen. Slutta med den da hun var ca 14mnd. Hadde da litt turning igjen ("joho, jeg kan STÅ i senga") en ukes tid ved leggetid, men etter det har hun sovet fint på ryggen/siden (nå 3 år).

Skrevet

Vi har brukt babysafe på gullet fra hun var 4 mndr. Hos oss ble det slik at ingen pose = ingen søvn. Nå for noen dager siden, i en alder av så godt som 3 år fant hun ut at hun ikke ville ha pose mer. Så nå ligger hun som hun vil, ingen problemer med at hun kommer ut av senga, vi må komme og hente henne.

Med andre ord; vi har meget god erfaring med babysafe!

Skrevet

Fungerer kjempefint her i huset :o) For alle parter, knerten sover godt hele natta og det gjør vi også :o) Har ikke vist noen tegn på at han mistrives i den.

Skrevet

jeg bruker babysafe pose på datteren min på snrt 8mnd.. siden hun begynte å krype rundt i sengen å sto oppreist å skrike osv. men nå har hun funnet ut at hun klarer å krype med den også, å stå på knee men den hjelper veldig siden hun ikke klarer stå helt oppreist å derfor pleier å legge seg ned igjen for å sove siden det også er litt vanskeligere å komme seg rundt med den på..

Skrevet

Veldig god erfaring her også.

Han roer seg raskt og sover stort sett godt om natta.

Vasket den forresten i dag, og skulle prøve uten for å la den tørke til i morgen. Men; da ble det hopping i senga og full hubabaluba :-D

Har heldigvis en annen nattpose i reserve, så han sover godt nå.

Skrevet

Han blir 8 mnd 1 mai;) Det virker jo som han trives i den kroken sin med dyna over hodet! han styer jo lenge for å finne den stillingen! så søtt å se på!=)

Men bekymrer meg som sagt litt over det med dyna! Virker liksom så brutalt å feste de fast til senga, hehe! men er sikekrt ikke så ille som det høres ut;)

Hva er prisen på en sånn pose da?

Skrevet

Jeg kjøpte vår på barnas hus.

Merket BabyDan til ca 450,-

Har en annen også, men den kryper han bare ut av.

Skrevet

Det var jo ikke så ille pris da! BabyDan er grei å bruke altså?

Skrevet

Det er også veldig enkelt å sy en selv; vi kjøpte en kjole i a-fasong uten ermer, og så sydde vi på ekstra stoff i "fotenden" og bånd i sidene med kabinkroker i (små).

Skrevet

BabyDan er veldig grei.

Liten sjanse til å stikke i fra den :o)

Dessuten er den vi har veldig myk og god.

Betyr mye det også.

Skrevet

Vi brukte det en periode når minsten var fra 5mnd- 9mnd, så begynte vi med det igjen når han var 17mnd.... Vi bruker ikke selen rundt. Han roer seg fint med bare posen. Klarer ikke komme seg ut av sengen med den på.

Han har aldri klaget på å få den på, nå vil han selv ha den når han skal legge seg. Han blir 2 i juni.

Jeg kan godt anbefale det, men har som sagt ingen erfaring med seler på.

Grunnen til at vi bruker det er at han er veldig aktiv også når han sover.. Reiser seg i halvsøvne og våkner av det. Med posen sover han mye bedre.

Skrevet

Er det mulig for de å sette seg fast i selene da??

Skrevet

Nei det skal vel noe til at de setter seg fast i selen, men hvis han er gammel nok til å klare å snu seg selv med posen så skader det jo ikke å se hvordan han sover med bare posen.

Det er vel mest i tilfelle brann eller om barnet klarer å klatre ut av senga med madrassen på ryggen at det kan være litt skummelt, men det skal ganske mye til (vet om et par tilfeller, men det gikk bra)

I tilfelle brann,er det jo bare til å grabbe med seg hele madrassen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...