lillegutt mars o7 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Dere som mener at barna deres heller skal holde seg utenfor,enn å blande seg inn når de ser en som blir plaget og mobbet; Ble dere mobbet selv? Hva slags holdninger fører dere videre til barna deres??Hva i alle dager hendte med den barmhjertige samaritan? Er ikke rart det er så mange mobbere,hvis alle har den holdningen. Har selv opplevd å være både populær og mobbeoffer. Læreren min kom faktisk til meg og sputrte meg om hjelp til å "styre" de andre ungene i riktig retning,for de andre ungene hørte på meg. Tror mine foreldre var utrolig stolte av minstejenta si da =) Og hvis jeg en gang får tilbakemeldinger om at mine barn har støttet en som ble mobbet og sagt at dette ikke er greit,da kommer mitt morshjerte til å flomme over av stolthet!!
blond Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 I noen tilfeller vil det være uklokt å blande seg inn i krangler/mobbinger og smartere å fortelle om det til en voksen. Helst med en gang. Voksne har det overordnede ansvaret for hvordan barn har det og hvilken kultur som vi er en del av eller selv skaper.
2søtesmåh Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Jeg også vil bli stolt, og jeg sier til hun på snart 5 at man skla være snill mot hverandre etc...ta med alle sammen i leken osv...Men forventer ikke at hun skal være så tøff at hun tør å gå mot "alle andre" for å beskytte en som blir mbbet, med fare for å bli mobbet selv..Jeg håper hun virkelig hun velger å støtte den stakkaren som blir mobbet, og jeg blir stolt om hun gjør det, men jeg forventer ikke at hun tør..Har selv aldri mobbet noen, men aldri gjort særlig for å hjelpe de som ble mobbet heller....Vel om jeg måtte på gruppe med en av de så oppførte jeg meg høflig og arbeidet godt sammen med de, gjorde ikke en krise ut av det... Og om et "mobbeoffer" snakket til meg så snakket jeg tilbake og stakk ikke av", men oppmuntret ikke til noe nært vennskap heller.....
lillegutt mars o7 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2008 Selvfølgelig er det bra å gi beskjed til de voksne,få roet ned situasjonen og få fred g ro igjen.Men nårdette er gjort,burde jo barna oppmuntres av de voksne til å være sammen med den som ble mobbet.Inkludere personen i leken.Ikke bare stå å se på,for så å snu ryggen til å gå hver til sitt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå