Gå til innhold

Noen forer meg med åndelig manna

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut fet ballade
Skrevet

så da takker jeg ydmykt og videreformidler friskt:

Fra: "Det ubevidste sjæleliv" - Knut Hamsun (1890):

Hva om nu litteraturen i det hele tatt begynte å beskjeftige seg litt mere med sjelelige tilstander, enn med forlovelser og ball og landturer.....

Det som ville være mer interessant, var individet, sinnets irrganger, fantasilivet.....

sporløse reiser med hjernen og hjertet, selsomme nervevirksomheter, blodets hvisken, benpipenes bønn, hele det ubevisste sjeleliv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp slitt meg igjennom Sværmere, for elevenes skyld. -De får se telegrafisten som premie.

Jeg leste boktyven som premie. Gosh den var fin.

Skrevet

Er det foringstid nå?

Skrevet

Min vakre, det er alltid foringstid!

Skrevet

Jeg boller.

Skrevet

Boller du? Jeg har akkurat konstatert via et hyl fra kjøkkenet at vi ikke har egg (han ville ha eggedosis) eller melk (prøvde kakao i stedet), men har i alle fall et fredelig hus.

Skrevet

The book thief. Har den ikke for hånden, men har stjået den brukt på et hotell i Afrika. Tror den opprinnelig må ha vært tysk, men er ikke sikker.

Handler om døden. Fortalt av døden selv. Andre verdenskrig, uten at det egentlig preger temaet, selv om det preger selve handlingen.

Ei lita jente og livet hennes. Sorgmunter. -Nydelig, rett og slett. MÅ leses. Bedre enn bienes hemmelige liv. -Så kan du bare tenke deg.

Skrevet

Boller og er på nett samtidig. Ikke rart det er vanskelig å følge tråden!!!

Skrevet

Sjekker. Garantert mer fristende enn fag.

Skrevet

Jeg bakte 70 av dem i går.. i dag fortærer jeg dem.

Skrevet

Namme. Jeg trodde det var sånn i dette ekteskapet at dine boller er mine boller, og likevel sitter jeg her bollefri...

Forresten er en av mine litterære favoritter Bollefisen! "AHAAAA! Plutselig står han der, Bollefisen, ut av tynn luft!"

Skrevet

Å, sånne boller. Jeg trodde du mente andre boller, jeg.

Jeg var egentlig imponert. Nå er jeg bare frustrert. Min gubbe sover på sofa'n, au-pairen og jeg taster om kapp, så han kunne vel ikke bolla så mye uansett.

Skrevet

Vet ikke hvor interessante dine fag er, mine stilbunker hadde ingenting å stille opp med. Husvask er for pyser.

Skrevet

Hvem? Jeg???

Er det mulig?

Trollkjerring OG grisedame på én dag. Må nok via dib oftere, ja;-D

Skrevet

Næh, Doppler. Det er hun som bedriver uanstendigheter.

Skrevet

nydelige luten ;)

klarer du å bygge videre på en kontekst (altså at svaret ditt står i samsvar med teksten du nettopp har skrevet) som viser hvilket litteraturhistorisk periode denne teksten er hentet ut i fra?. hva vil du si at denne periodens kontrasterer i forhold til andre perioder? finnes det likhetstegn/paraleller fra denne perioden til andre perioder du kjenner? vet du om andre litterærer tekster fra denne perioden? kom gjerne med litterære kjennetegn ;)

ah, lener meg godt tilbake og avventer, samtidig som jeg kjenner på den gode følelsen å befinne meg på andre siden.

Skrevet

Hjælpes og gosjameg, kjenner på plutselig evneveikhet, afasi, anomi og alzheimer her nå... Vel, jeg får vel som fortjent... Må bake ferdig først (bakemaraton - brød, bhg-bursdag, to andre bursdager - takk gud for posekaker, men de må også bakes...), kanskje jeg kan si noe etterpå...

Skrevet

fnis fnis. betenkningstid er juks! neida, bak i vei. ser frem til min flittige elevs besvarelser. (jammen fungerer omvendt psykologi i disse dager!) jeg fant ut mens jeg skrev ned sp.målene at jeg kunne svaret på alle *flire*

Skrevet

Jeg har fortsatt kjærlighetssorg over Knut Hamsun. Tror aldri vi får en norsk forfatter som kan matche hans språklige og psykologiske magi.

Skrevet

Ville bare hive meg på den anbefalingen av Boktyven:-) Fantastisk bok! Forfatteren heter Markus Zusak, og er en relativt ung mann (f.1975) fra Australia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...