Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Har du peiling på digital-kamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å kjøpe fotoapparat til babyen kommer; vi har ikke annet enn mobil-kamera nå. =)

Jeg er imidlertid HELT grønn på alle disse funksjonene, og lurer på om noen kan hjelpe meg? Modellen jeg har sett på, er Sony DSC-H3, på tilbud på Expert til 1999.

Her er en link til "hjemmesida" til kameraet:

http://www.sony.no/view/ShowProduct.action?product=DSC-H3&site=odw_no_NO&imageType=Main&category=DSC+H+Series

Vi kommer til å bruke kameraet:

- hovedsaklig til å ta bilder av babyen når h*n kommer

- innimellom på bilturer/gåturer/fjellturer

Vi driver ikke med sport eller lignende, så det blir altså brukt hovedsaklig innenfor husets fire vegger.

Krever dette kameraet kjøp av annet ekstrautstyr, som blitz ol?

På forhånd tusen takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke så mye om kamera. Men råder deg til å kjøpe et som ikke har så fryktelig lang lukketid i skumring/mørke...

Skrevet

Jeg vet desverre ikke noe om det kameraet. De aller fleste digital kameraene har alt en trenger innebygd. Men vi kjøpte canon ixus, kostet det samme som det dere har sett på. Blir veldig fine bilder, tar liten plass. Jeg hardet alltid med meg i veska. Alt du trenger er i kameraet.

Lykke til med kjøpet.

Skrevet

Vil anbefale deg det samme kamera som marianne;) har dette selv og kjøpte det i forbindelse med at lille skulle komme til verden. Er kjempefornøyd med valg av kamera. Her får du ganske masse for pengene;) dessuten er det veldig bruker vennlig;)

Skrevet

Anbefaler også canon ixus. Kjøpte nettopp ixus 950 is og er veldig fornøyd med det. Det har en del funksjoner du kan bruke hvis du ønsker, men gir også kjempeflotte bilder med helautomatisk innstilling. Lite og ganske kjapt. Betalte 1999 på komplett for et par uker siden. Med veske og minnebrikke på 4GB kom det på ca 2300. Da har du det du trenger

Skrevet

Nå har eg googlet canon ixus, men det finnes da tusen modeller! Hvilke modeller har dere da, og hva tilsvarer de i "dagens" modeller, dersom de er utgått?

HI

Skrevet

Hei! Vi har Olympus (mju) 770.

Og er utrolig fornøyd med det! Det er vanntett ned til 10 meter, tåler et trykk på 100kg og tåler støt (feks hvis det faller ned i gulvet)

Vi kjøpte det fordi det var vanntett, og det er kjekt!

Det blir ikke brukt så mye nå, men når vi skal på babysvømming og slikt er det jo greit.

Kjøpte det pga at vi dreiv å snorkla og sånn i rødehavet, og engangs undervannskameraet ikke var så veldig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...