Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Hei jenter! Min bebis ligger i tverrleie. Er nå uke 30, men vet at han har ligget i tverrleie stort sett hele tiden. Jordmor fortalte meg at det fortsatt var god plass for den lille å snu seg, men at det ikke er vanlig å forsøke å snu en baby i tverrleie dersom han ikke snur seg selv.... Litt tidlig å bekymre seg ennå, det vet jeg, men er det noen som har hatt det på samme måte? Har babyen snudd seg i god tid?
*Super*Mamman* Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Heisann... Bebien min lå i tverrleie frem til uke 35.. Er helt normalt, og de aller, aller fleste snur seg før terminen:)
Sikkertforgammel Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Min ligger og i tverrleie :S Vet den godt kan snu seg enda, men tenker endel på det der fordet... Skal til jm 30. Får høre hva hun sier da.
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Min gutt lå også på tvers noen uker, men snudde seg riktig vei ca i uke 35. Det jeg fikk beskjed om på innskrivning på føden var at de veldig sjeldent snudde der. De ville heller ikke sette opp ks før terminen fordi de kan snu seg helt frem til fødselen er i gang, sammentrekningene i livmoren kan gjøre at de blir tvunget riktig vei. Lykke til!
2 Gullunger Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Uke 30 er jo tidlig - trodde ikke de begynte å sjekke leie så nøye så tidlig, det gjorde de ikke på meg, ikke før i uke 36/37 tror jeg det var jordmoren begynte å bry seg særlig om det. Men i allefall, så tenkte jeg bare å nevne at dersom han ikke snur seg riktig vei innen det er blitt nærmere termin så skal visst akkupuntur være en mulighet for å få dem til å snu seg slik de skal.
2008 og 2011 mamma Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Min baby ble snudd fra tverrleie i uke 35. Legen på sykehuset gjorde en såkalt ytre vending. Tok tak i babyen på utsiden av magen og vred den rundt, slik at hodet kom ned. Og den ligger riktig vei fremdeles. 11 dager til termin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå