Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 ... fordi dere synes det er ekkelt at det av og til kommer avføring på selve bleia, og dere ikke vil vaske bæsj i maskina (vanligvis fanges det jo opp av det papiret som ligger innerst, og kastes i do). Hva gjør dere når engangsbleiene lekker og man får bæsjeeksplosjoner utover klærne? Kaster dere dem? Hva med ullbodyer som bare kan vaskes på 40 C? For hvis noen har noen lure idèer for hvordan unngå å vaske bæsj, så blir jeg glad!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Vi bruker pampers og har aldri hatt noen bæsjeeksplosjoner eller lekkasjer. Hvis det skulle komme noe bæsj på klærne så er det ikke noe problem å vaske dem, men jeg ønsker meg ikke å vaske bæsj til daglig. Har ikke noe spesielt imot tøybleier jeg, men har ikke lyst til å bruke det heller....
Yrha Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Må bare si en ting: Jeg har erfart at folk tror at bæsjen ligger direkte i bleien, og at man må skrape det verste ut. De er som regel disse folkene som syns tøybleier er 'grisete'. Så det er veldig viktig å poengtere et det brukes rispapir som fanger opp bæsjen, altså! Jeg har ikke hatt en bitteliten bæsjeflekk på tøybleiene mine på flere måneder nå
Yo&La+spire Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hehe...det er bare en myte at tøybleier er uhygienisk og pesonlig mener eg at man bør ha kommet over "æsjbæsjerkjempeekkelt-alderen" når man får baby;) Bæsje er jo det babyer kan! Vi putter ikke bæsjen i vaskemaskina da, heller ikke i bosset, men i do; der de hører hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå