Gå til innhold

Dårlig råd pga fødselspemisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjemme hos oss tjener jeg betydelig mer enn min mann. Dette har ingen av oss noen problemer med, men jeg ser at fødselspenger blir utbetalt opp til maksium 6xG, som tilsvarer rett over 400 000kr. Dersom en velger 80% lønn i 52 uker vil dette tilsvare ca 320 000kr, dette betyr for meg at jeg vil gå ned i lønn dramatisk...

Fordi jeg har en veldig krevende jobb, men mye overtid etc, har jeg ønske om å være hjemme i ca 8 mnd, før far tar over resten av permisjonen. Nå ser jeg imidlertid at dette vil bety en periode for oss med dårlig råd. Jeg kan jo selvsagt gå tilbake i jobb tidlig for å få min vanlige lønn, men det er jo heller ikke spesielt heldig for verken meg eller barnet.

Er det flere i samme situasjon der ute? Jeg hører hele tiden om problemet med at familier ikke har "råd" til at far tar permisjon, nettopp fordi utbetaling begrenses opp til 6xgrunnbeløpet. "Ingen" snakker om at dette kan ramme mor.

Kjenner at dette er irriterende og frustrenende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mange tilfeller betaler bedriften der en er ansatt mellomlegget som ikke dekkes av NAV. Sjekk dette med din arbeidsgiver, men det er ikke til å sku under en stol at dette sjelden blir snakket om når det gjelder mor sine fødselspenger....

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...