Gå til innhold

Blødning i uke 20...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør på vegne av en kollega av sambo...

Hun har termin i midten av september, så er vel ca 20 uker.

Hun har nå hatt noen blødninger... vet ikke så mye mer enn det. Men hun har ikke hatt det tidligere. Hun føler ubehag, men kan være psykisk og sikkert... Ikke noen store smerter.Akkurat nå befinner hun seg et sted uten verken gynekolog eller ultralyd, så får ikke sjekket det opp på noen dager. Og hun er helt fra seg...

Kan det være noe farlig? Eller er det normalt?

Og er det sånn at man kjenner liv hver dag i uke 20, sånn til vanlig? Hun har forresten vært på UL for et par uker siden, og da var alt fint.

Hadde blitt veldig takknemlig for noen svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde blødning i uke 21 med mensmurring og menskramper i magen...fikk time til gyn tilsyn med en gang der jeg fikk sjekket med innvendig og utvendig ul+ gynekologisk us...alt var bra,irriterte slimhinner,..men så fort hun kan burde hun komme seg til legen.kan være andre ting,truende abort,morkaka eller rett og slett bare slimhinnene etc...ikke for å skremme men alltid greit å få sjekket blødning i svangerskapet,det sa legen min...

Skrevet

Det eneste jeg vet er det som sto på brevet fra sykehuset, og dte er at man skal kontakte sykehuset om det kommer frisk blødning.

Skrevet

Hun har vært hos lege, men uten gynekolog og ultralyd var det visst ikke så mye de fikk gjort visstnok... Er ikke helt oppdatert her heller. Men hun er hvertfall helt fra seg og gråter og gråter...

Men uansett - en vanlig lege kan vel sjekke hjertelyd i uke 20? Og hvis de ikke finner den er del vel bare å komme seg avgårde?

Er det vanlig å kjenne liv hver dag rundt uke 20?

Skrevet

Ja, de skal finne hjertelyden i uke 20.

Om hun kjenner liv hver dag er jo individuelt.

Jeg kjenner liv hver dag, men jeg har kjent liv en stund. Det er ikke uvanlig om hun ikke kjenner det om hun er førstegangs fødende.

Jeg syns hun burde komme seg avgårde til sykehus med ul aparat uansett, så hun får roet seg ned og sett om alt er bra.

Håper det går bra med henne og babyen.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Ja, hun får bare komme seg avgårde til UL, hun er så nervøs - så da er det ikke annet å gjøre..

Får håpe alt er bra med lille jenta hennes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...