Maren - på overtid Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Mener å ha hørt at det er en grense for når de kan sette epidural og når det er for sent?
monilu- Har født Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Vet ikke helt hva grensa er for når det er for sent. Kommer sikkert litt an på hvor fort det går fremover. Under min første fødsel ble jeg lovet epidural ved 4 cm åpning. Det varte og rakk før noen endelig kom å satte den, og det første jeg kjente da anestesi legen var ferdig var et enormt press nedover og trang til å presse. Først da sjekket jordmor åpningen min og fant ut at jeg hadde full åpning. Endte med at jeg ikke kjente de andre pressriene og jeg fikk rett og slett ingen utbytte av epiduralen. Så til meg ble den iallefall satt alt for sent...
sommerful Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Tror detpraktiseres litt forskjellig. Men har hørt at det må være mer en 4 og mindre en 7 .
RaPe Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Det er nok en grense ja. Saken er vel bare den at hos enkelte går det plutselig så fort på slutten, at den kan ha blitt satt for seint. Da jeg fikk min første, sa tilslutt jordmor: "jeg tror vi skal få sjekka om du kan få epidural". Jeg selv trodde det kanskje var for seint. Hadde holdt på i så mange timer, var totalt utmattet, og begynte å jobbe "mot" riene istedet.... Heldigvis kunne jeg få epidural, og det var som å komme til himmelen!!! Denne gangen kommer jeg til å spørre etter det selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå