Gå til innhold

hva hadde dere gjort ang. bilsete???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.vi skal dra bort og kjøre hele natta hadde vi tenkt så gutten vår får sove i bilen.men så ser jeg plutselig at det sete jeg har som kan legges bakover går opp til 18 kg.og han er nesten 19.hadde dere tatt kjansen på å bruke det eller et vanlig rett sete som vi også har som passer vekta.men er redd at hodet blir hengene forover da også siden det er så rett i ryggen og det er kanskje ikke bedre.finnes det evnt seter som kan legges bakover som går lenger opp i vekt da,for da kjøper jeg nytt tror jeg.men regner med at setene er testa på større belastning enn 18 kg damen.skulle det skje noe og det ikke funker som det skal så er jo det krise da...skal kjøre 10 timer ca..håper på flere synspunkter om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt sjangsen på å bruke det gamle sete. Det er lite sansynlig at grensen går på nøyaktig 18 kg. De fleste veier ikke barna sine så ofte at de vet nøyaktig når de passerer 18 kg. tror nok det er mange som veier litt for mye og det har produsentene regnet med.

Men hadde byttet når jeg kom tilbake fra turen.

Skrevet

Det finnes seter som kan legges bakover som går til 25 kg tror jeg?

Men hvis du vet a than sover greit oppreist kan du evt kjøpe en sånn "halskrage" til ham sånn at hodet ikke faller fram... De har sånne på butikker med barneutstyr.

Ikke noe godt å kjøre hvis dere er anspente ift sikkerheten heller... Lykke til!

Skrevet

takk for det.nei tror det blir ei urolig natt viss han skal sitte så bratt i ryggen ja.kan jo tenke med seg selv at man blir litt stiv og støl om man ligger i slike rare stillinger ei hel natt...flere synspunkter???

Skrevet

Maxi Cosi har en type pute med rygg som kan reguleres i hvilestilling og som er fra 15-36 kg.

Skrevet

takk for det.hvor har de disse setene tro.skal skjekke litt

Skrevet

Ser at Britax også har en sånn type med hvilestilling.

Skrevet

takk.hvor er barnas hus da.bor på lillehammer så får skjekk litt runt.flere som har mening om dere ville brukt det opp til 18 kg.kjenner jeg neg rett så kjøper jeg vel nytt så jeg er på den sikre side

Skrevet

Nei, er han over vektgrensen bør dere ikke bruke det. Enkelte produsenter(HTS f.eks.) sier at kg grensen er medregnet klær, så hadde ikke tatt den sjansen.

Det finnes flere bakovervendte seter dere kan se på som går opp til 25 kg:

Britax Multitech

Britax Two Way Elite

Brio Zento

Britax Secura

Britax Hi-Way

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...