Ulldott Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Er akkurat ferdig med boka, det har gått litt lang tid mellom hver gang jeg har lest og jeg har hoppet litt frem og tilbake... Så jeg har mistet tråden en gang eller to... lurer derfor på en ting.... Harry har hatt en mann i leiligheten som skulle fjerne muggsopp (eller no i den duren) Hadde denne mannen noe med historien å gjøre? Innbilte meg at det var muggsopp mannen som var snømannen, men det var det jo ikke... så hva gjorde han egentlig i historien... ? Noen som vet?
Gjest Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 han gjorde ikke annet enn å fjerne muggsoppen...harry fjernet jo også på en måte muggsoppen...men morderen da...de jaktet begge 2 på en måte. når morderen var tatt var også leiligheten hans muggfri.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 nej..han hadde ikke noe med snømannen å gjøre, men var jo en fin avledning pga at harry følte at noen hadde kommet seg inn i livet hans. og det sluttet litt mystisk så mulig han kommer tilbake... hehe. Det var jo ingen andre i blokka som visste om muggsoppen..
Gemini77 Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Muggsopp mannen hadde egentlig ikke noe med historien å gjøre, men jeg tror at han ble skrevet inn nå for han har en funksjon i senere bøker. Den eneste funksjonen han hadde var at han indirekte fikk Harry til å skjønne at morderen hadde malt for å dekke til blodspruten da han skadet seg selv i den låven hvor kyllngene ble slaktet. (etter at muggsopp mannen sa at han hadde måtte male pga at han hadde skjært seg..)
Gjest Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Lurer også fælt på det. Tenkte at det kanskje hadde noe med neste bok å gjøre, men det skal jo ikke komme flere harry-bøker...?
Ravna Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Han var antakelig bare en avledningsmanøver- dersom han ikke dukker opp i en annen bok, da. Det jeg reagerte på mest i den boka var at Rakels visshet om hvem som var Olegs egentlige far gjør handlingen i Rødstrupe og Sorgenfri helt usannsynlig. Skulle gjerne ha spurt forfatteren om det, for jeg er en stor fan av harry Hole-bøkene.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 du tenker på at hun var redd for rettsaken? ja jeg har vel stusset litt på akkuart det jeg også..
Ravna Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Ja, og det at hun var villig til å la seg utnytte seksuelt i et halvt år for å unngå rettsak (Rødstrupe). I Sorgenfri er jo sjansen stor for at hun skal tape rettssaken om sønnen, og ingen kvinne ville vel ha gått med på noe av dette dersom en enkel blodprøve hadde fratatt eksmannen retten til sønnen.
Ulldott Skrevet 28. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2008 Takk for svar. Nå får jeg sove i natt! Jeg hadde jo fått med meg alt da... Følte liksom hele veien at det var noe med den muggsopp mannen ) Kanskje han dukker opp i en senere bok. Det siste avsnittet i boka handlet jo også om muggsopp så det virker jo ganske sentralt. Hmmmm
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 28. april 2008 #10 Skrevet 28. april 2008 ravna det hele har nok en mening.. sukk. jeg nekter å tro at jo nesbø gjør feil. hehe.
Ravna Skrevet 28. april 2008 #11 Skrevet 28. april 2008 Jeg er så imponert over all den jobben han må legge i å sette seg inn i og undersøke ting på forhånd, så jeg er enig med deg, det bør helst ha sin forklaring. Men da må han komme med den snart!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå