Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Har prøvd en stund nå for å få han til å spise middag(stort sett gulrot og potet moset), men det ser ikke ut til å falle i smak:-( Har også prøvd å blande i frukt, og da spiser han litegrann...Er også positiv og smiler når jeg gir maten (får vel ikke så lyst på mat hvis jeg griner på nesa). Har prøvd noen ferdige middagsglass også, men syns ikke det var så rart at han ikke likte det da, de smakte jo absolutt ingenting!
Yrha Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Det første gutten min fikk var søtpotetmos. Det er en veldig glatt mos, og naturlig søt, så det faller lett i smak. Etter hvert blandet jeg mer og mer vanlig potet, gulrot og andre grønnsaker oppi. Nå spiser han det meste!
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 28. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2008 Har sikkert en del å si konsistensen ja, når d er noe som ikke faller i smak åpner han bare munnen og bruker tunga for å få d ut!
Yrha Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hehe, ja den kjenner jeg til! Her brekker han seg også hvis noe er for vanskelig å svelge. Men det går bedre og bedre. Kjøp en søtpotet og prøv, du Avokado og banan kjørt i miksmasteren var også poppis her.
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Avokado + banan var en stor suksess her også! Og søtpotet liker hun godt. Vanlig potet med pastinakk falt i smak også! Hun har ikke blitt noe glad for potet + brokkoli f.eks. Det er bare å prøve litt forskjellig og gjerne prøve en ting de ikke har likt på nytt igjen noen dager senere. Plutselig kan det hende de liker det allikevel. Jeg vet ikke om det hjelper noe, men har bestandig en slump morsmelk i maten til snuppa. Da blir konsistensen fin også tenker jeg at det er lettere for henne når det er noe i maten som smaker litt kjent.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Spiser han grøt da? Jeg kjøpte et glass med hipp mild grøt med grønsaker. Når hun ble vant til dette var det mye lettere å prøve med vanlig middag. I tillegg funket det fint å gi annenhver skje med middag og frukt (som hun elsker).
Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 28. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2008 Takk for tips:-) Nå blir d kokkelering i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå