Gå til innhold

Jeg har født..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Halv tolv mandag kveld startet jeg med veer,pang tre min i mellom..vekte gubben,ringte føden og reiste til sykehuset kvart på ett... i en stor hastighet ettersom føden sa vi kanskje kunne ha litt dårlig tid;-)

Kom inn kvart over ett,med 4cm åpning!

Sa jeg ville ha alt jeg kunne av smertestillende,åjada sa jordmor med ett lurt smil..hun hadde andre tanker og erfaringer..hehe..hun satte meg i badekar etter en stund,riene ble sterkere og sterkere... lystgassen var min gode venn under denne fødselen..dette var nr to..sist ble jeg satt i gang(brukte 12 timer da fra de tok vannet)

Etter badekaret var vel kl rundt kvart over to, gikk tilbake til fødestua,og koste meg med lystgassen,klarte fakstisk å spøke og le litt mellom riene! I tre tida sa jormor at hun trodde nok jeg var ferdig i løpet av tre fire timer..ok tenkte jeg,da får jeg ihvertfall samme jordmor hele fødselen..

Men så begynte ting å skje..fikk akupunktur for å få hodet lenger ned i bekkenet,og åpningen var 8cm...så der røyk epiduralen..hehe...

Riene kom fortsatt med 2-3 min i mellom,men lengden på de begynte å dra ut... jeg pustet meg igjennom med god støtte fra mannen min og jordmor.

kvart over fire ville mannen min ut en tur.. jordmor ba han ikke gå så langt..så da hentet han bare en kaffe,og da han var tilbake igjen hørte jeg jordmor si at her blir det nok baby snart.. og det hadde hun rett i..litt usikker,men maks 5pressrier etterpå var lille jenta vår ute...

Uten en eneste rift eller sår..så herlig følelse...også så deilig form jeg var i etterpå takket være at jeg lot smertestillende være...

Sara kom til verden Tirsdag 22April kl 04.41..hun var 3390g og 50 cm.. helt perfekt!

12timer senere var jeg hjemme igjen, ettersom jeg var i såpass fin form..så nå koser vi oss hjemme som en familie på fire..dagen snudd opp ned på nytt.. stolt storesøster har vi også her...

Så denne gangen fikk jeg en helt annen opplevelse enn sist da det ble satt i gang..det var godt at det startet av seg selv...gled dere alle dere som nå venter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse!!! Gleder meg til det er min tur ;o)

Kos dere med den lille!

Skrevet

Gratulerer :)

Skrevet

Gratulerer så mye:)

Skrevet

Hørte ut som en fin fødsel, gratulerer så mye, kos dere alle 4:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...