Gå til innhold

Overreagerer jeg igjen nå`?

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

antageligvis så gjør jeg det, men... saken er den at barnefar SKAL ha det til at vi må sende mail til hverandre etter endt samvær, og den skal helst inneholde detaljert informasjon om hva barnet vårt har gjort hos den andre.. forsovit "greit", men jeg føler presset, for og si det pent...

Vi snakker aldri sammen, eneste form for kommunikasjon vi har, er denne mailingen. Jeg besvarer alltid med en liten "høres ut som dere har hatt det morro", eller "ha en flott helg, kos dere masse", osv osv.. han gjør aldri det, men det har jeg lært meg og leve med.

Men nå har det seg sånn at det IKKE er han som skriver disse mailene! Det har hendt at samboeren hans har skrevet, men da har hun også skrevet "klem fra XXXXX" (hun er råkoselig!!)

I dag fikk jeg mail, som ikke var fra han, eller fra hun, så jeg lurer på... er det fritt for hvem som helst og sende denne informasjonen om ungen vår? Kanskje jeg neste gang skal be mamma sende den?

JA, når jeg leser det her så er det tåpelig og irritere seg over det, men jeg må bare få det ut... takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem var det som sendte mail da? Var nå voldsomt til rapportskriving, syns jeg.

Skrevet

Synes det var en fin ordning siden dere ikke har kontakt på noen annen måte. Forsåvidt greit at hun skriver, om hun er en stabil part. Men hvem som helst ellers blir vel litt snålt... Hadde blitt det for meg hvertfall.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Denne gangen vet jeg fatisk ikke, men mistenker søstra hans.

Jada, helt supert at dama skriver, for hun er som sagt kjempeålreit, og jeg vet gjennom "felles kjente" at hun ikke gidder og være ekkel mot meg pga hva BF måtte mene om meg..

Og ja, det er voldsomt til rapportering, slitsom er det!

Skrevet

Synes det hørtes ut som en fin ordning å sende mail med hva man har gjort og sånt, så lenge det till tar helt av da.

Hvem sendte mailen da? Dersom denne personen som du fikk mail hos hadde vært sammen med dattra di slik at h*n fanktis satt på denne informasjonen så gjør det vel ikke noe? Hadde vært snodig om xen din hadde diktert til sjefen sin hva som skulle stå i mailen f.eks.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

altså, mailen er jo sendt fra han mailadresse, og den inneholder jo detaljer om 5dagers samvær, og spenner seg fra besøk hit og dit, til andre småtterier, såååå, BF har nok diktert, ja.. derfor det blir litt sært for meg.

Skrevet

Jeg hadde ikke gidda å utredet for hva og hvor osv. Men nå var det vel helt motsatt her, det var datra mi som fortalte av dama til eksen var gravid. Så da kan du jo kanskje tenke deg hvordan informasjonsflyten var mellom oss to. :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, ja den informasjonen fikk jeg også gjennom dattra mi, at de skulle ha en til.. Mistenker at de kanskje har mista i mellomtiden, fordi snuppa sa dette til meg lenge før jul, og de har nå termin i august.

Nei, jeg har ikke lyst til og utrede for småting jeg heller, føler det som et lite overtramp i vårt privatliv, at jeg må redegjøre for hvem jeg besøker til enhver tid, men han fikk nå gjennomslag for det i retten, fordi HAN ville ha det sånn. Og om det er så viktig for han, så syns jeg han kan ta den oppgaven med og sende mail selv.

Skrevet

Har du forsøkt å la samboeren din undertegne mailen fra deg? ;-) Har en mistanke om at han da hadde klikka i vinkel. :-)

Skrevet

syns det var en flott løsning jeg!!! :)

Skrevet

Jeg synes den mailingen høres veldig bra ut,,jeg. Jo mer informasjon som utveksles dess lettere å gi barna en myk overgang mellom hjemmene. Kjempevkitig for barna, de er ofte veldig selektive i hva de forteller fra det andre stedet.

Skrevet

Gikk tur i skogen. Møtte noen venner med barn i parken. Var på kino, og tok deretter et kafebesøk. Stod slalåm. Syklet en tur.

Det jeg mener er, ikke skriv navn på alle dere er sammen med. Ikke skriv nøyaktig stedsbeskrivelse heller, det kan han umulig ha rett på å få vite. Skriv heller litt generelt, og ikke stress med å få med alle detaljer.

Så lenge det er han som krever denne mailskrivingen, synes jeg det bør være en kommunikasjon mellom dere? For det er vel det som er hele hensikten med mailene, siden dere ellers kommuniserer dårlig?

Skrevet

Det hadde jeg personlig aldri giddet å gjøre. Barnefar her drar ut all informasjon av vesla når hun kommer til han så han vet det meste hva som foregår her hjemme. Hva som skjer hos han er revnende likegyldig for meg, så lenge vesla har det bra der.

Men skulle jeg hatt denne mail-avtalen med barnefar fordi jeg ville vite hva som skjedde der så hadde det ikke brydd meg og det hadde vært barnefar eller samboeren hans som hadde skrevet. Det er jo innholdet i teksten som er interessant her ikke avsender.

Når du da idag fikk en mail om barnet ditt, som verken var fra barnefar eller stemor så lurer jeg på hvem var barnet ditt hos egentlig, å fra hvilken mailadressen ble den sendt fra? Kan vel ikke være en fremmed person vel?

Men at dere orker..hehe..hvorfor ikke en liten samtale ved henting og levering, å slippe å styre med disse mailene..

Skrevet

Jeg er forholdsvis overbevist om at barnefar ønsker dette, for å ha mest mulig skriftlig som ev kan brukes mot Palmesus ved en senere anledning.

Spill kortene dine godt, Palmesus!

Skrevet

Synes i utgangspunktet det høres ut som en fin ordning, selv om det er litt mye rapportering :) Men det må jo nesten være nødvendig siden dere ikke snakker sammen :) Lever selv med en mann som har to barn fra tidligere, eksen nekter all form for kommunikasjon, det være seg telefon, sms, mail osv. Dvs, hun kan sende en mail dersom det er noe som går til hennes fordel.... Hvis mannen min lurer på et eller annet får han aldri svar. Håpløs situasjon!

MEN; mailen bør enten komme fra barnefar (eller samboeren om du synes det er greit). Skjønner at du reagerer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...