1mor3barn&1000ideer Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Saa har jeg blitt en alenemamma Lurer litt paa hva en har krav paa, trygd, stonad etc Og hva kan jeg forvente av pappan? Jeg vil ha ungene 100%, og har tre barn under 4 aar. Noen som vet hvor mye han skal betale? Han har god lonn, mens jeg kan ikke jobbe pga har liten baby. Er litt bekymret for hvordan jeg skal klare meg okonomisk...
sivojento Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Hei! Det er ganske gode oversikter over rettigheter osv på trygdeetatens nettsider. Ellers vet jeg desverre ikke så mye.
Mamma`en til godgutten Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Dette kommer litt ann på hvor mange liggedøgn barna har hos faren sin. du har krav på. Overgangsstønad Stønad til barnetilsyn Utdanningsstønad Tilskudd til flytting for å komme i arbeid. Du vil også få utvidet barnetrygd sender deg også en link hvor du kan lese litt om regler til barnbidrag. http://nav.no/page?id=268 Ellers finner du de fleste svar på http://nav.no/page?id=250 Håper du finner de svarene du lurer på. evt ring trygdekontoret og få en saksbehandler du kan snakke med da får du alle svar du ønsker.
1mor3barn&1000ideer Skrevet 30. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. april 2008 Takker saa mye for svar, men finner ikke helt ut av det... Overgangsstonad er ca 9000. Utvidet barnetrygd for tre barn, vil det si 970kr *4? Stonad til barnestilsyn? Vil det si stotte til barnehage ol?Hvor mye? Min eks tjener ca 1000 000 i aaret, og iflg bidragsberegneren vil jeg faa 4500 av han pr mnd. Syns det var litt lite? Barna vil vaere 100% hos meg. Befinner meg for tiden i utlandet, og skal ta kontakt med saksbehandler naar jeg kommer hjem. Ville bare finne ut litt allerede naa...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå