Gå til innhold

ÅÅÅ!! Blir så j.... provosert

Anbefalte innlegg

Skrevet

av detta sukkerfri barnehage maset. Tenk heller etter hva barna spiser hjemme.. Finn på noe fysisk med barna på helgene . Jaggu er det vårt ansvar som foreldre og ikke barnehagen på hva barna spiser. Greit nok at de kanskje kunne ha samla opp der hvor det er mange tette bursdager slik at det ikke blir for mange dager. De spiser kanskje et lite stykke hver i barnehagen når det er bursdag . er jo ikke snakk om en hel kaka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du det er mye kake når man spiser kake hver uke i barnehagen?

Dagen kan feires på andre måter, uten kake.

Skrevet

Jeg synes det er fint med "sukkerfri barnehage", jeg. Det betyr ganske enkelt at de er litt mer bevisste på hva ungene putter i seg. De er (hos oss) på ingen måte fanatiske, har spist både is og kake. Men ikke hver gang det er bursdag!

Skrevet

kan gå mange uker i mellom hver gang det er bursdagsfeiring i bhg til unga mine

Skrevet

Barn tilbringer ofte en forholdsvis stor andel av tiden de er våkne nettopp i barnehagen. Hvorfor i alle dager skulle ikke barnehagen ha et medansvar for kostholdet deres?

Forøvrig er det ofte nettopp de som slett ikke tenker etter hva barna spiser hjemme som har størst behov for kostholdssatsing i barnehagen.

Skrevet

jeg er helt enig med jeanette roede som sier at det barna blir nektet vil de bli veldig nysgjerrige på og vil virkelig spise mye når de først får smaken av noe søtt siden de ikke får det ellers

Skrevet

Ja, også kommer det gjerne 3 bursdager på en uke.

Barnehagene trenger nødvendigvis ikke å være fullstendig sukkerfri, men de trenger heller ikke kake til hver bursdag.

Skrevet

De er 9 unger på avdelinga til eldste mi. Jeg har regna og regna på det, men får det ikke til å gå opp at det blir kake hver uke. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. ;)

Skrevet

Jeg har stor tro på at man kommer mye lengre her i verden med sunn fornuft og vett i skallen jeg, enn med synsing og klaging...

Skrevet

joda delvis enig i det men at de skal bry seg med hva min 6 åring har på skiva det synes jeg er drøyt. at bhg sørger for sunn mat som de lager tar jeg som en selvfølge, med unntak av bursdagsfeiringer da. i de barnehagene som er store og som har veldig mange tette feiringer bør man samle opp til en dag

Skrevet

I vår barnehage har de i tillegg innført "matpakkefri barnehage". Desto viktigere er det at de fokuserer på sunn og riktig mat, og at vi foreldre passer på litt hva de serverer våre små. Er derfor kjempeglad for at barnehagen selv tar initiativ til å være med på prosjekt som "Fiskesprell" o.l. God og næringsrik mat er viktig for små mennesker som vokser.

Skrevet

I barnehager med vanlige avdelinger, ikke avdelingsløse, blir det uansett ikke mange bursdager i året, i snitt litt mer enn 1 i mnd og det kan jeg ikke skjønne at gjør noe. Fruktfat når det er bursdag blir ikke noe spesielt for de fleste barn, for de er vant til å spise frukt hver dag.

Og at de ikke skal få ha på det pålegget de vil, synes jeg er tåpelig, hvis man har et barn som spiser lite og som kun spiser feks prim på brødskiva, da synes jeg de skal få ha det!

Det mange barnehager burde passe på, er at de ikke lager kaker, vaffler ol utenom bursdager, for vet om noen hvor det er noe minst en gang i uka og det er unødvendig.

Skrevet

er helt enig at man skal tenke sunt og fornuftig men synes det blir hysteri med at noe bhg ikke tillater bl. a.. youghurt, prim. det er liksom en mellomting i denna verden

Skrevet

helt enig med deg mamman til lille nurket

HI

Skrevet

Skjønner ikke greia med sukkerfri barnehage jeg heller.. Det er sukker i masse! tenk hvor glad unga er i ketshup. Skal de ikke få det på pølsa da, fordi det er sukker i den?

Greit nok å bli mer bevisst må det, men sukkerFRI..? Er ikke det å ta litt hardt i..?

Skrevet

skal vi se...i en stor bhg er det vel rundt 20 barn pr avdeling...det er faktisk ikke mer enn 20 bursdager det..på et helt år..så jeg syns ikke det er så ille at barna får i seg 1 kakestykke da jeg..så lenge de har et sundt kosthold eller

å det er jeg rimelig sikker på at de fleste bhg har...jeg er veldig enige i at barna skal bli kjent med det å spise sundt fra tidlig av...men jeg tror også at de barna som ALDRIG får noe..som blir vante til å få en bolle med frukt på lørdag ,vil få et usundt forhold til godterier osv.

det er en ting som heter den gyldne middel vei...ganske genialt spørr du meg..

la barna kose seg litt ekstra når det er noe å feire...server et kakestykke MED en frukt feks...vet av erfaring at mange barn like gjerne spiser frukten først...

Skrevet

Alt med måte, tenker jeg. Hos oss er det 10 barn på avdelinga, pluss at det er kake når hver ansatt der har bursdag og (4 stk). Og de lager boller, vafler etc innimellom. Jeg syns det kan bli mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...