tigergutt<3 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 blir faktisk mer og mer bekymret etter som ul næremer seg. Så i morgen skal jeg enten grine eller bare smile hele dagen.... Jeg var på ul 5+4 så hjerteslag Ny ul 10+3 og fremdeles alt fint. Kan det da være dødt nå uten at jeg begynner å blø.......... Er bare helt uvell og ekkel. Kjenner egentlig ikke noe liv, bare føler en vag følelse av og til men aldri noe sikkert. Er 18+4 i morra....
Lotta med novembergutt Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 huff, akkurat sånn tenker jeg også, så jeg er vel ikke til noen trøst der. Jeg har enda ikke tatt UL (er straks 13 uker), og har egentlig ikke tenkt til å gjøre det før den ordinære UL heller. Men tenker hver dag på om det faktisk er noe som lever inni der, og det begynner å bli litt slitsom ... Blir nok bedre når vi kan kjenne sparkene Lykke til!
jurgita&runa&trym Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 det er ikke noe å engste seg!!! selv om det var det jeg tenkte sjøl før UL, hadde verken kjent noe eller hørt på hjertelyden... men da vi kom til UL,var det herlig opplevelse,lille pija snudde seg rundt hele tiden uten at jeg kjente noe.. så skal jeg si det skal gå så bra så...gled dere jenter
Ifzat Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Hei tideli bom. Les gjennom ditt eget innlegg så ser du kanskje hvor irrasjonelt du tenker. Du har fått mange bevis på at det står bra til, og ingen bevis på det motsatte. Så legg bekymringene til side og gled deg over at alt ser bra ut. Og om fosteret i verste fall er dødt er det ingenting du kan gjøre med det likevel..
Ønskebaby08*12 Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Jeg var helt fra meg før ordinær UL, hadde så mange tanker, og de fleste var ikke positive. Akkurat som om jeg forberedet med til det værste. Samboeren min hadde ikke sett meg så nervøs tidligere, og ble nesten skremt av meg selv... Men, da jeg fikk geleen på magen, og tittet opp på skjermen, fikk jeg se en sprell levende liten baby. Det var så godt :-) Hjertelyden var helt fin, og hun så helt frisk ut. Hadde verken sett eller hørt henne tidligere, så det var en herlig dag. Nå er jeg litt tilbake til den gamle følelsen, hva om.... tenk om.. men lettere å skyve de tankene unna nå. Nå har jeg sett en levende krabat, og det er vel sjelden det går galt nå. Krysser fingrene for at alt er bra i magen, til tross for at ny termin er tre uker etter menstermin. Så er ikke lenger en uke 17 (16+3) nå.
tigergutt<3 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2008 ja, jeg vet jo at jeg er helt på viddene. Men når forrige graviditet ente brått så er tanken alltid med meg. Hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve en SA heller. Så denne gangen er jeg nok litt hysterisk ja. Det hjelper jo heller ikke at det tar 3 år for å lage en baby hos oss......
AO3 Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Du er nok ikke alene, de fleste her inne kjenner vel til det du beskriver, i større eller mindre grad! Selv skal jeg på UL om tre uker... Første "hinder" for meg nå er time til jordmor på fredag. Håper hun finner hjertelyden - hvis ikke vil jeg sikkert friiiiike ut fullstendig. Særlig siden hun fant den for tre uker siden. *sukk* Det å bekymre seg er nok en naturlig del av det å være gravid, dessverre...
trinebeate Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Synes du skal lytte til magefølelsen din jeg, og sjekk opp det i dag. Det er jo bare å dra til jordmora eller legen så får de lytte på magen din. Så slipper du å gå å være bekymret. Jeg var selv i samme situasjon for noen år siden. Jeg følte at noe var galt og sluttet å føle meg gravid. Formen var for bra rett og slett. Når jeg endelig fikk komme inn på ul, ( legen min ville ikke sende meg, hun sa at det er ikke noe å bekymre seg over. Det var til slutt jordmora mi som sendte meg noen uker senere) viste det seg at babyen hadde vært død i fire uker!! Bare flaks at jeg ikke ble styggdårlig. Fødselen ble satt i gang bare en time etter ungen var konstatert død. Mener ikke å skremme deg, men jeg ble ikke hørt av legen min, og valgte å høre på henne i stedet for magefølelsen min. Det skulle jeg aldri ha gjort. Lykke til!
Vilde08 Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Dra til legen å hør hjertelyden. Om ikke annet, så bare for at du skal få slappe av. er jo ikke bra for barnet at du gåt å bekymrer deg:) Å har du hatt en SA før, så skjønner legen at du er litt ekstra bekymret. Å for å trøste litt. Jeg hadde også på følesen av at et eller annet var helt galt. Ting går alt forgreit! Jeg er 19uker i dag og hverken ser eller føler meg gravid!! Var hos legen i går, kom inn på sekundet og han fant hjertelyden spot on:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå