Gå til innhold

Passat, Mondeo eller Avensis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele erfainger ang disse bilene. Vi har vært og sett på disse 3 forskjellige bilene og vet ikke helt hva vi skal velge. Vi har ca 250 tusen å bruke på bil og vil ha den fra 2004 modell og nyere.

De er ca like store innvendig, og for meg er det nok det samme hva vi velger, men er usikker på hvilken bil man får mest for pengene. Vi ser etter en bil som vi kan ha i minst 6 å.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

passat vet jg ikke noe om, men mondeo er en dritt bil (syns jeg) Sikert noen som er fornøyd med den og.

Men jeg må helt klart si go for avensis. Drift sikker bil. Og lite kluss med toyota sjenerelt. Så syns jeg den er drit stilig og da =)

Skrevet

Den nye Mondeoen er utrolig lekker! Sambo sier det er en god bil og at Ford har skjerpet seg når det gjelder småfeil og sånt.

Passat vet jeg ikke noe om. Sambo mener det er en god bil

Vi har Avensis, er veldig fornøyd. Sambo mener det er en dritt kjedelig bil, men veldig sikker og lite tull med den.Jeg liker den veldig godt.

(sambo er sjåfør og vet litt om biler, derfor jeg sier hva han sier hehe)

Skrevet

Kjører selv Volkswagen, og den har har d vært mye tull med. Min far og onkel er mekanikere og anbefaler alltid Toyota. Havner alltid på topp i alle tester og har mest fornøyde kunder. Dessuten er den en av de mest trafikk sikre bilene. Hadde jeg hatt penger nok hadde jeg løpt å kjøpt.. Har prøvd å solgt min, uten hell..så får prøve igjen!

Skrevet

Ville gått for Avensis, den er driftssikker og fin. Eller Mazda 6, som er litt rimeligere og veldig bra (har en 2005 modell og er veldig fornøyd)

Skrevet

Avensis sier samboer her! Av de tre bilene:o) Har en kompis som er bilmekaniker, og han anbefaler absolutt ikke passat! Selv kjører vi en Saab 9-5 st.vogn, god og sikker bil, helt nydelig å kjøre! Hadde ikke valget falt på Saab når vi kjøpte ny i sommer, hadde det blitt Avensis. Lykke til i valget av ny bil!

Skrevet

Vi har en 05 mod avensis. Er veldig fornøyd med den. Bra plass (vi har kun 1 barn enda, så ikke sikkert foreldre med flere barn er enige.. hehe), veldig god å kjøre og lite trøbbel med den. Eller, til å begynne med hadde vi to episoder der den stoppet tvert, helt uten videre og måtte får redningsbil til å kjøre den til nærmeste toyota verksted (som seff var laaangt unna da) Men etter de fant ut feilen, har vi ikke hatt noe trøbbel med den da.

Vi vurderte også passat, mondeo, og avensis, og i tillegg opel vectra. Opel slo vi fra oss selv om det skulle være veldig god plass i den bilen, fordi vi hadde kjørt opel i flere år og ville prøve noe annet. Har ikke angret på valget om avensis.

Skrevet

Vi har også avensis og anbefaler denne..Kjempe god bil..ellers ville jeg nok sett på mondeo, de har blitt utrolig lekre ( nyeste modell )...

Passsat har jeg lite til oversfor..Naboen her har en helt ny en og det er en tydelig mandagsbil....

Skrevet

Vi har en Volkswagen Passat Stasjonsvogn 2002 modell og er superfornøyd med denne! Anbefales virkelig!

Skrevet

Vi har Mondeo.en go bil det:-).Min far er bilselger,og har selv fått prøve noen modeller.Ring han:-)så får du et godt kjøp.he he

Skrevet

Hva med Skoda Octavia?? Vi har en 2002 modell 4x4, betalte kr 150.000. Skjønner at enkelte vil bruke 250.000 kr på bil, hadde en til 360.000 før. Men akkurat nå er det sikkerhet som er viktigst for oss, skoda er også store inni. Vi prioriterer å kunne leve greit, fine ferier fremfor å cruise rundt i en million dollar bil.

Foreldrene mine har passat, å mange av vennene våre, de virker fornøyde.

Men alt i alt er bil tap uansett, man må bare tenke nøye igjennom om man virkelig har behov for en bil til den og den prisen.

Lykke til!

Skrevet

Mondeo eller Avensis. Har selv en Mondeo, og svigers har mondeo. Ikke noe tull med våre biler hvertfall. (Vi har 98 modell, og svigers har 2006 modell kjøpt ny. Diesel...)

Skrevet

har selv en eldre mondeo god plass god komfort men pass på at de kan være no vanskelige å reparere om man ønsker å gjøre dette selv

Skrevet

VI har 2004 mod Avensis (stasjonsvogn) og venter på vår nye 2008 mod (Avensis). Utrolig god bil, driftsikker og billig i drift. Den er stor inni!

Skrevet

Vi har Avensis -05 og kommer til å gå for Avensis neste gang vi kjøper bil også. God plass og driftsikker. Hadde Audi A4 sist, og der var det reparasjoner heeele tiden... :( Toyota holder seg også generelt høyt i verdi, er ikke mye de synker i forhold til en del andre biler.

NB. Vi har Simo Kombi, som jo er en ganske stor vogn, hele vogna sammenlagt med bagen på får plass i bagasjerommet (selvom det da blir trangt selvf.. :)

Skrevet

De nyere mondeoene kommer best ut i alle tester, mener jeg å ha hørt.

Og det gjør IKKE passat..... Veldig langt derifra....

Skrevet

Takk for mange svar jenter. Jeg heller mot en Avensis, men mannen vil nok helst ha en Passat. Vi får se hva vi finner. Vanskelig dette her.

Skrevet

Hvis dere skal gå for passat,vær obs på at modellene fra 1998-2002 tror jeg det var, er kjent for å ha mye feil og samme feil.Den runde modellen.

Har passat selv,og valgte den fremfor avensis,pga plassen i baggasjerommet.

Skrevet

Vi har en Passat. Veldig fornøyd med kjøreegenskaper og comfort, men har dessverre vært litt plaga med småfeil.

Vi vurderer å bytte bil. Har lyst på nyere Passat eller evt. Avensis. Hører mange er fornøyd med de.

Har prøvekjørt en opel vectra men det var skikkelig nedtur etter flere år i Passat.....

Har hørt at Mondeo har blitt bra, men det gjelder visst kun de nye bilene. Ikke tidligere modeller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...