Gå til innhold

ang spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan anbafale meg noe bra prevansjon?? går på minipille nå, og jeg er ikke helt fornøyd. er ikke no flink til å huske å ta de. pluss at jeg har null sexlyst.

hva er best av kobberspiral eller hormonspiral? hva koster det? er det vondt å sette inn?? eller er det andre prevansjonsmidler som funker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobber anbefales ikke ... har hørt om flere som har blitt gravide med den. (Har ei lillesøster selv som er unfanget med kobberspiralen i).

Hadde heller gått for hormon da, ja.

Skrevet

Jordmoren jeg gikk til sa at kopperspiralen var 86% sikker.....bare.

Men reagerer du på hormoner, så er det kanskje et alternativ likevel.

Skrevet

Jeg har hormonspiral og er svært fornøyd med det. Har ikke mensen i det hele tatt når jeg har det, og ingen bivirkninger. Den var ganske dyr, ca 1300 kr, men kan sitte inne i 5 år. Eller taes ut før hvis du vil bli gravid. Det var sinnsykt vondt å få den inn før jeg hadde født, men når jeg fikk ny etter fødselen var det mindre vondt. Fra jeg tok ut den første og til jeg ble gravid, tok det 3-4 mnd.

Gjest irismor
Skrevet

Jeg har kobberspiral, ikke noe problem med den. Prisen på spiral kan du sjekke opp på felleskatalogen.no

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral et år etter at lillebror ble født, og kan dessverre ikke anbefale denne. Jeg hadde vondt i magen og ryggen (murringer) nesten daglig. I tillegg fikk jeg mensen fra h... på besøk hver måned, og det varte 10-12 dager før det gav seg med forferdelige smerter. PMSèn min ble også veldig forsterket, og jeg syntes hele spiralen var noe herk. Har bakoverbøyd livmor, og gyn sa at jeg derfor måtte regne med sånne problemer. Han anbefalte meg heller hormonspiral - den skal visst minske mens-blødninger...

Skrevet

Jeg har kobberspiral, og er tilfreds med det inntil vidre, men har bare hatt den 2 måneder og har ikke fått mensen etter fødsel enda. Var ikke vondt å få satt inn og kostet ca. 200 kroner.

Ifølge lommelegen.no så er det forøvrigt 1-2 kvinner av hver 100 som iløbet av et år blir gravide med den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...