Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Han sover nå, har ikke målt tempen, men er veldig varm stakkar. Er det farlig å ha høy feber i seg selv? Lurer på om jeg bør gi ham en stikkpille?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Han bør få stikkpille hvis han har over 39 i feber, eller viser tydelige tegn på ubehag (gråter og virker som om han har vondt i kroppen). Dette fikk jeg beskjed om på HS etter mini hadde fått vaksine.
Gjest Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Fikk råd fra helsesøster sist vi tok vaksine på snuppa at dersom hun fikk smerter eller feber kunne vi gi en stikkpille. Hun slapp unna heldigvis, men du kan jo se an hvor høy feber er og hvor utilpass han er. Ingenting som tilsier at selv om feber skyldes vaksine, så skal man ikke gi stikkpille selv om noen her inne har hevdet det før.....
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 Takk for svar. Men bør jeg vekke ham for å gi stikkpille mon tro? Han sover vanligvis natten igjennom nå...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 ikke vekk han,de våkner somregel selv;)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Høy feber er ikke farlig i seg selv, det er allmenntilstanden til barnet som er viktig. Mine barn hadde høy feber samme uken i vinter. Den ene satt i sofaen, naken og viftet med armene med 40.5 i feber, og den andre lå slapp i armene mine med 40.8 i feber og enset knapt at vi dro på legevakten. Legen bekreftet at feberen ikke var så farlig, men allmenntilstanden gjorde at han sendte oss rett videre på sykehus. Hun som viftet med armene hjemme hadde hadde jo nesten like høy feber, men var i god form tross feberen. Du bør gi stikkpille hvis feberen overstiger 39-39.5 og det virker som om han har ubehag eller han ikke tar til seg næring.
lille_Harepus Skrevet 28. april 2008 #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg fikk fakisk beskjed av hs å gi stikkpille viss lillegutt ble veldig grinete på kvelden ( selv om han ikke hadde feber). Dette er fordi babyen`S eneste måte å gi beskjed på at han har litt vondt er at han sutrer. Det er heller ikke farlig å gi en stikk pille i ny og ne. Gjør det du føler er riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå