Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her på forumet, skal til uttak uke 19 for ICSI på St Olavs Hvordan foregår det?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen :o))

Den dagen du skal ha uttak kommer du gjerne fastende, du skal ta et par piller før du skal inn, så får du også noe godsaker i hånda hihi..

Så vasker de deg nedentil og så er det i gang... de tar da eggene ut og alt ser du på skjermen, så du følger med :o) etter uttak blir du liggende å slappe litt av.. kort fortalt..

Ønsker deg lykke til!!!

Skrevet

Hei:o)

Velkommen hit!

Jeg hører også til på ST.Olavs og er veldig fornøyd, de er veldig dyktige på det med assistert befruktning og du blir alltid møtt på en hyggelig måte der. Det er ihvertfall min oppfatning og opplevelse:o)

Slik har det foregått for meg:

Halvannet døgn før uttak, etter siste UL, setter man en eggløsningssprøyte. Den er liten men en ordentlig sprøyte, men gjør ikke vondt i det hele tatt selvom nålen kan se litt skummel ut. Du setter den selv.

Så etter halvannet døgn møter du opp på sykehuset. På forhånd har du tatt to paracet og en tablett som gjør at du slapper av litt. På sykehuset får man tilbud om morfin, og jeg har tatt dette til begge forsøkene.

Ved uttaket blir du godt tatt vare på av sykepleierne. hele uttaket er over i løpet av 15-30 min( første gangen tok det lengst tid for meg fordi de måtte stikke så mange ganger. Eggene spratt liksom unna;o)

Siden ligger man en halvtime og slapper og så får man en progesteron sprøyte. Dagen etter uttak vet de om eggene har delt seg bra og om noen egner seg til frys.

Det er nok en foredl å være sykmeldt etter uttak, du blir ganske sliten og kan ha en del vondt/ømhet etter uttaket. Og så er det jo også en psykisk påkjenning.

Etter 2 døgn setter du inn ett eller flere egg, stort sett ett.

Så er det bar å vente:o).

Uke 19 det er jo ikke lenge til! Er du spent?

Lykke til ihvertfall. Det kommer sikkert til å gå kjempebra:o)

Skrevet

Takk for svar!

Ja vi gleder oss, men har bevisst ikke satt oss inn i alle detaljene.. da jeg tror det stresser mer enn det ganger;-) Vi får da beskjed om alt vi skal gjøre underveis liksom, så har bevisst holdt meg unna denne siden helt til nå.

Men dette rundt akkurat hvordan uttaket foregår begynte jeg å tenke litt på. Sånn som om de stikker inn fra magen eller via nedentil for å si det sånn... hehe.

Men ja!! Vi gleder oss sinnsykt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...