Ønskebaby08*12 Skrevet 28. april 2008 #1 Skrevet 28. april 2008 Jeg har kun vært på den ordinære UL (til nå), hadde ikke noe behov for å ta en tidlig UL, så har kun vært til den ene. Etter å ha sett lille frøkena så har jeg lyst til å se henne igjen, snart :-) Hvor mange UL har dere tenkt å ta i løpet av svangerskapet. Det er vel noen som trenger flere enn andre, av medisinske grunner, men sånn ca?. Har hørt at det ikke er for bra å ta for mange heller...De som velger 3D UL, når er det mest vanlig å ta denne?
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 28. april 2008 #2 Skrevet 28. april 2008 Jeg får ul ved hver legesjekk om jeg ønsker og 3 for å måle vekst på riksen. Jeg er også litt skeptisk til å ta for mange, men har ikke satt meg helt inn i hva som kan være farlig med det? Har allerede hatt 4 ul, og blir minst 3 til. Vil ikke skade lille. Ikke har jeg noe så veldig behov for flere ul heller. 3D ul har jeg aldri tatt, har vurdert det, men det blir ikke noe av med denne heller Er det ikke rundt uke 30 som er best?
Ayla78 Skrevet 28. april 2008 #3 Skrevet 28. april 2008 Ja ikek sant det er stas å se bebisen på ul? Vi skal inn på 3d i morra, kun for morro og det må vi betale selv. Jeg må på en kontroll uke 36 eller 37 for å sjekke om morkaka mi har flytta seg litt vekk fra fødselskanalen, men det er i regi av sykehuset. Jeg er 25+6 i morra når vi skal på 3d'en, det var visst midt i blinken rundt denne tida..Blir babyen for stor ser du lite, men akkurat hvilke uker du bør gå kan du sjekke med det stedet du vil ta det. Nja, klart det ikke er bra å ta for mange heller, men tror det går bra. Har ei venninne som har vært en del engstelig og hun har fått ul HVER gang og da har hun gått oftere enn hver 4 uke, så en to tre stk i svangerskapet er nok ikek noe å bekymre seg for. I andre land er det vanlig med både 3 og 4 ul. . Kos der på ul da.
jurgita&runa&trym Skrevet 28. april 2008 #4 Skrevet 28. april 2008 hei, jeg har også vært kun på den ordinære UL,men på fredag skal på 3D )) gleder oss masse!!! jeg fikk beskjeed fra de på majorstue klinikken,at det er best å ta den etter uke 23, og etter uke 25 ansiktet til babyen er fult utviklet. er uke 25+0 i dag.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 28. april 2008 #5 Skrevet 28. april 2008 Blir bare sykehus ultralydene på meg. Jeg var på den ordinære i uke 18, og skal på ekstra for å måle vekst i uke 24 (om 2 uker). Tror jeg kommer til å spørre om en til før termin, hadde infarkt i morkaka sist og fikk en dysmatur (underernært) baby uten at jeg visste noen ting, kommer nok til å være litt nervøs denne gangen.....
01-08-2008 Skrevet 28. april 2008 #6 Skrevet 28. april 2008 Vi har vært på den ordinære på sykehuset og så var vi på 3D i uke 26+5. Det var for å se om han vokser bra og er frisk. Nå skal vi ikke se han før han er født =)
Ønskebaby08*12 Skrevet 28. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2008 Jeg skal også tilbake i uke 24 for å sjekke veksten til babyen. Var på ordinær UL i uke 18 (det jeg trode var uke 18), men ble satt hele tre uker tilbake, så enten har jeg blitt gravid senere enn jeg trodde,eller så har jeg baby som ikke tar til seg næring som den skal. Jordmor mente at jeg er kortere på vei, for babyen så ut til å ha næringsvett. Etter å ha sett lille nurket kan jeg ikke vente til neste gang, og kan ikke se nok på bildene av henne jeg fikk forrige gang.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 28. april 2008 #8 Skrevet 28. april 2008 Hm,hvor mange har jeg vært på. Vel jeg har væt på en i uke 8,for å finne ut hvor langt på vei jeg var. Så var jeg i uke18,pga at jeg hadde sterke smerter så ordinær ul i uke 19. Så var jeg på føden og fikk en ul er der nå i uke 23 og så skal jeg igjen på ul i uke 26 for å se hvor stort barnet er og at alle kynnerene ikke har påvirket noe,så skal jeg inn igjen i uke 32 Skal i morgen på 3 d ul.gleder meg veldig. Det blir vel 7 tilsammen,etter det jeg vet nå. Jeg tror ikke at ul gjør noe skade på barnet,da hadde ikke helsenorge tilbudet alle graivde kvinner en ul i løpet av svangerskapet.
AO3 Skrevet 28. april 2008 #9 Skrevet 28. april 2008 Var på privat UL da jeg var 8+6, og skal på ordinær UL i ca uke 18. Regner ikke med at det blir noen flere, med mindre det skulle dukke opp medisinske grunner til det. Tror ikke vi gidder sette himmel og jord i bevegelse for 3D, blir mye stress og langt å reise for oss... og babyen får vi jo se med tid og stunder likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå