Gå til innhold

kjøttsår på den ene brystvorta!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det gjør så vondt når tuppa tar puppen. smerten gir seg etterhvert, så jeg sitter ikke å har vondt hele ammeperioden. har lest at noen pumper for å få såret til å gro. gir dere da melken på flaske, eller fortsetter dere å amme på den ene puppen?hadde jo vært greit å få dette såret til å gro. Har hatt det i 1mnd nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også blødende sår på den ene brystvorta, og legen sa da at jeg skulle pumpe det brystet til det var "friskt". Ammet som vanlig på det andre, men måtte gi mme i tillegg siden det ble mindre og mindre melk på det brystet jeg pumpa og jeg ikke hadde nok i det friske. Såret var ennå ikke helt borte da gutten min nektet å ta puppen mere (3 mndr), tok vel 7-8 uker til det var fullstendig borte.

Skrevet

er så redd for å miste melka, for jeg elsker å amme.vet liksom ikke om det er verdt det..overlever jo smerten liksom..har begynt å bruke mendela ammeskjell nå, får luftet brystvorta hele tiden..kanskje det hjelper..

Skrevet

Ta deg en tur til legen!

Det finnes hjelp å få i form av salver etc. Kanskje har du sopp eller bakterier i såret som gjør at det ikke gror. Det skal ikke være sånn som du har det nå! Vet hvordan det er. Det er helt grusomt. Med førstemann ble jeg smittet av sykehusbakterie i sår på brystet. Gikk med det lenge, for på helsestasjonen sa de bare: Det går over. Alle er litt såre i starten... Joda, men et åpent sår, er ikke "litt sår".

Med andremann fikk jeg (og babyen) soppinfeksjon. Da har babyen et hvitt belegg på tunga.

Skrevet

ammeskjell var redningen for meg, såret var helt grodd på en uke!

Skrevet

mente albueskjell...altså sånne du finner i fjæra..kjøpte de på sykehuset til 20kr, gikk med de inni bhen nesten hele tiden:-) etter 1 uke var alt bra:-)

Skrevet

Huff, ja... Det er sannelig ikke godt! Det så skikkelig groteskt ut når mini hadde blod i munnen under amming fordi det var så sårt, grøsser når jeg tenker på det. Men det ble bedre! Jeg vurderte å gå til lege, tenkte kanskje det var sopp eller noen bakterier eller noe som gjorde at det ikke grodde, men så begynte jeg å være skikkelig nøye med å la noen melkedråper tørke på brystvorta etter amming, og gikk med den i friluft så lenge som mulig, så smurte jeg på PureLan og brukte gode ammeinnlegg. Og da ble det gradvis bedre. 7 uker etter fødseleln var det helt borte.

Jeg prøvde å pumpe meg for å avlaste, men syntes faktisk det var verre enn å amme. Jeg lot han begynne ammingen på den gode puppen, og flyttet han over til den såre (au, au, au) når utdrivingsrefleksen var kommet i gang.

Skrevet

bit tenna sammen- det går over. hadde blødende sår på begge brystvortene og det var helt sykt vondt når jeg ammet datteren min. helsesøster sa at jeg kunne avlaste litt med pumping, og amme litt mindre en periode, og etter en ukes tid var det bra igjen. var vondt å pumpe og, men pumpen 'griper puppen' på en annen måte, så det blir litt variasjon på puppen, om man kan si det sånn.

Det GÅR over, bare hold ut! husker jeg synes det var så vondt at jeg nesten gråt når hun spiste!

gå med puppene ute mest mulig, lufttørke dem, og ikke ta på brystvortene med mindre du er helt ren på hendene. jeg brukte sånn lanolin eller hva det heter også på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...