Gå til innhold

Husmødre! Brødbakemaskin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor og far har sagt jeg skal få brødbakemaskin nå som nr to kommer og jeg sikkert får dårligere tid til å bake mitt glutenfrie brød to-tre ganger i uka. Det blir jo supert, så får de to andre brødspiserne også hjembakt brød! Mmmm-

Men: Jeg har ingen erfaring med brødbakemaskiner annet enn fra ti år tilbake. Da laget de hull i brødet... Altså eltekroken ble ikke trukket ut, så halve brødet var hult, skjønner?

Er det noen som har brødbaker og som kan anbefale en? Jeg skulle få 1500 av dem til det, så det burde vel dekke det meste av finesser?

Den må gjerne være litt nett, da jeg helst vil ha mulighet til å sette den vekk også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare såvidt prøvd de, og da ble brødet steinhardt.. men tror bare det har med teknikk å gjøre :o)

Er jo veldig greie å bruke, da du har deigen oppi ei form, inni maskinen(sånn var min vertfall).. så står den seg til den er ferdig..

Ønsker deg lykke til med bakinga jeg, har ikke så mye å bidra med.. hehe, men måtte liksom kommentere litt :o)

Skrevet

Uten hull?

De fleste maskiner har nemlig et glutenfritt program/evt et finbakstprogram som produsenter av melblandinger anbefaler. Kikket på denne...

Takk for tipset:)

Skrevet

Det blir litt "hull" der de to krokene sitter, men de hullene er ganske så små altså. (krokene er ikke store, de er mer sånne smale "blader" om du skjønner)

Skrevet

jeg har en wilfa brødbakemaskin, denne:

http://wilfa.no/katalog/product.php?productid=16151&cat=266&page=1

mamma kjøpte en obh nordica og er ikke særlig fornøyd med sin.

jeg bruker min til å bake pizzadeig, bolledeig og masse annet. utrolig greit når maskinen elter ferdig, så trenger jeg bare bake den ut selv. jeg liker faktisk best å bruke deig-programmet når jeg baker brød også. da forhever den i maskina, så hiver jeg deigen over i brødformer, etterhever og steker i ovnen. da får jeg normal form på brødene, men veldig lite arbeid :)

eltekroken lager et lite hull i brødene hvis du steker de i maskinen, men nå er ikke kroken så stor så dette er ikke så stort problem.

lykke til med kjøpet og brødbakingen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...