Gå til innhold

avføringsprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan tar man det av barn? mulig litt rart spørsmål men men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte inn prøver. Men det var et bleiebarn. Var en spatel. Så man tok prøva fra bleia og la i en spesiell plaspose.

Skrevet

paa smaa barn maa du vel nesten ta det fra bleien og troekk det ned i glasset. paa vaar 3 aaring fikk vi han til aa baesje paa en potte :)

Maa bare vente til de maa og saa reise inn og levere det.

Skrevet

hvor får man kjøpt utstyret?

Skrevet

Jeg fikk det av legen. Med frankerte konvolutter til sykehuslabratoriet.

Men godt mulig du får kjøpt på apotek. Men poenget er vel å sende de videretil undersøkelse. Så ville hørt med fastlegen.

Skrevet

oki da kontakter vi fastlegen imorgen, har en jente på 2 1/2 år som går med diare på 8dag.

Skrevet

var hos legen idag, da 5 åringen har diare på 9 dag. Fikk da et glass og en spatel til å ta avføringsprøve med.

Skjønte ikke helt hva jeg sku med spatelen da siden det bare er 'vann' som kommer ut av ræva på henne. Så har hanskene sammen med glasset klar til neste gang det måtte komme en sprut - men typisk da at den ene gangen hun var på do etter at vi kom hjem fra legen glemte hun å gi beskjed, så vi venter i spenning nå..

Skrevet

kan du beskrive hvordan datteren din har det sånn til dagen..matlyst, drikke, dagsform?? hva gir du henne å spise/drikke...

Skrevet

det begynte forrige fredag, altså 11 dg siden. Med kvalme og diare. Hun spydde noen ganger frem til tirsdagen - men ikke som i omgangsyka. Kanskje bare 1 g til dagen. Nå har hun bæsja 3 ganger idag - så det er ikke sånn at hun springer på do hele dagen heller.

Diaren helt vannaktig til tider, og matlysten hat ikke vært på topp. Hun er blek til tider, og noe klam og kaldsvetter innimellom når hun sover. Temperaturen har ligget på 37.7-37,8 hele perioden.

I dag har jeg fått i henne 1 knekkebrød med smør, 1/2 skolebolle, noe kjeks og 0.7l drikke blanding av farris og eplemost. og noen få kyllingbiter. Pluss endel vann utenom.

Formen er grei nok den, hun ser ikke helt fresh ut, men er alikevel ikke helt slapp. Tar henne med på butikken og hun får være utforbi i hagen og leke. men hun er hjemme fra barnehagen nå på 2 uka. Noe skikkelig dritt dette!!

Skrevet

huff ja det er helt forferdelig når det går i sånne langdrag med diare... min er 2 1/2 år og bruker bleie, så blir noen bleier for dagen, på det meste er det vel blitt 7-8... spiser en del, har lyst på det meste, men setter en brems siden legevakten mente vi måtte holde henne vekke fra kjøtt og pølser.... så det går i brødskiver med litt smør, kjeks, potetgull, banan, eple(lite), drikker farris og eplejuice....formen har vært veldig fin.... sovnet på sofaen idag, egentlig ganske normalt, men våknet etter halv time, hylgråt, vet ikke om hun hadde drømt (så litt karius og baktus før hun sovnet):), eller at det var magen som gjorde vondt, hun snurret som en ball inni sengen, sovnet igjen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...